Onko sana RAKAS menettänyt arvonsa ?

Nuorten kielessä se on joka päiväistä (sanan väärin käyttöä) koska eivät tiedä sanan merkitystä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 06.10.2009 - 15:51

Kyllä se on. Sana jota ei tarvitsisi lausua kuin tarpeessa ja tunteella.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 06.10.2009 - 15:59

Harvoin sitä kuulee. Lapsenlapseni sanoo joskus kun katselemme yhdessä telkkaria tai erotessamme asemalla, että rakastan sua mummo. Siinä se suurin piirtein on sen sanan kuuleminen kohdallani. Arvossaan on mielestäni meidän kohdallamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 16:03

Ei ainakaan miulle. Olisi vaan mukava kuulla se useammin =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 16:06

ne jotka sitä jatkuvasti hokevat, tuskin edes ajattelevat sanan merkitystä (tai se on heille jotain ihan muuta)

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 06.10.2009 - 17:12

On, itse en ole niitä kolmea sanaa sanonut vielä kenellekkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 17:20

sanalla rakas voi olla monenlaista syvyyttä, esim:

www.rakasihminen.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 17:51

suomalaiset käyttävät ehkä mieluummin muita hellittelysanoja kuin rakas ja rakastaa. Esim englanniksi tai ranskaksi tuon ilmaiseminen kuulostaa paremmalta ja todennäköisesti helpommaltakin. R ja S ovat vähän mutkikkaita kirjaimia.

Lähteet:
oma mielipide

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 18:48

Ei mielestäni. Toisaalta, sekin riippuu sanojasta. Eikä tuota sanaa niin paljoa viljellä omassa tuttavapiirissäni, että se olisi kärsinyt inflaatiota. Olisihan se kiva kuulla edes joskus, jonkun sanomana, että olet minulle rakas!

Kaikkea ei voi saada ja siihen on vain tyydyttävä. Olisi tylsää jäädä pohtimaan miksi ei minulle sanota niin. Etiäpäin, sanoi mummo lumessa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 19:38

Dear Sir!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 21:57

Aika kummallisissakin yhteyksissäsanaa rakas nykyään käytetään. Olen varmaan aika vanhanaikainen ihminen, mutta minä käytän rakas-sanaa vain miehelleni ja lapselleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 07.10.2009 - 07:07

kyllä uskon että nuoretkin tietävät mitä sana tarkoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 10:10

En oikein tiedä mutta itse tätä sanaa en usein kuule. Minne se on unohtunut. Olis kiva kuulla useemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 13:28

Missä päin nuoriso viljelee rakas-sanaa,mä kuulen kyllä muita sanontoja?Rakas on edelleen merkityksellinen sana,sanotaan se millä kielellä tahansa.