Oletko tupakoitsija?

minä olen ja yritän lopettaa,mutta se on vaikeaa.Mikä neuvoksi?

Avainsanat: tupakka pahe

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.10.2009 - 09:43

Ei ole oma kohtaisia neuvoja sinulle, koska
en ole milloinkaan polttanut.
Tsempiä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.10.2009 - 08:42

Sairastin lenssun 11 vuotta sitten ja silloin tuli "mallu" kiintiö täyteen. Yhtään ei ole mieli tehnyt tupakkaa tuon jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 08:45

Kyllä minä muutaman tupakan päivässä poltan, en ole edes koskaan yrittänyt lopettaa, vähentänyt olen paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 06.10.2009 - 09:16

Olin ja lopetin. Olin kahdeksan kuukautta polttamatta, kun rupesi 19:sta liikakilo nousemaan, silloin minä repesin. Aloitin uudestaan, nyt on sitten painokin pudonnut melkein kahdeksan kiloa. Kun silloin lopetin, ostin purkkaa ja laastareita. Kahdessa viikossa pääsi eroon (eroon?). Ja aina kun meni tupakkatauko ohi ilman tupakkaa, menin peilin eteen ja katsoin itseäni silmiin ja sanoin: hyvä likka. Suunnitelmissa olisi jälleen kokeilla, mutta jos pääsisi edes muutamaan tupakkaan päivässä. Lihoa en enää halua, silloin oli kaikki muutkin ongelmat päällä kun se paino nousi niin rajusti. Mutta eihän se toki kaikilla nouse, kokeile ihmeessä, äläkä ota siitä paineita. Jos oikein tiukkaa tekee, niin polta se tupakka, sen jälkeen taas jatkat harjoituksia. Tsemppiä sinulle yrityksessäsi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 09:35

01 syyskuusta asti olen ollut ilman , mutta minulla kun tuo hoitovirhe tehtiin ja teholla letkuissa sitten muutaman kuukauden makoilin, eivät herättäneet sieltä välillä kessuille , niin sitten kun muutamien kuukausien päästä kotiuduin , niin aattelin, et jos nyt jätän ton tupakin, niin voi olla , et tuollaisis laitteis ei tarviis olla sit ainakaan keuhkosyövän takia , jos se on vain kiinni siitä , et poltan tupakkaa ... niin en polta.. päätin... mutta kyllä painoa on tullut ja herkuilla on korvattu se tupakin tuska , ei se helppoa ole vieläkään... , vieläkin käy mielessä, et otan kahvin ja käväsen terassilla tuprutamassa, mut kun ei ole mistä tupruttais, niin se menee siitä ohitsi..ja onhan se nyt vähentynyt , nyt vaan nään useimmin unia , et poltan, mutta aamulla tosi onnellinen , kun se olikin vaan unta ... onnea sinulle siihen yritykseesi, kokeile näin, et poistat kaikki kessut huushollista, etkä osta yhtään varalle, ei voi polttaa jos ei ole mistä sitä kessuu ottais ... jos miehesi polttaa , niin kiellä häntä antamasta sinulle yhtään nykiä edes... ja sit jotain nikotiinipurkkaa korvaukseksi ... onnea oikein roppakaupalla , kyllä se siitä kisuäippä onnistuu sinultakin.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.10.2009 - 11:15

Mitäpä tuohon osaa muuta sanoa, kuin kerrasta poikki ja sillä sipuli. Ruokahalut paranevat ja lihominen seuraa väistämättä, jos ei rajoita syömisiä. Makuaisti paranee. Kurjaa se on, koska olen kokeillut. Kahteen viikkoon en saanut nukuttua. Yöunet meni. Ei onnistunut minulla. Toivottavasti sinä saat sen tupakoinnin loppumaan. Lycka till.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 11:28

no en todellakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.10.2009 - 13:22

olen tupakoitsija, olen yrittänyt lopettaa, nikotiiniriippuvuudesta helppo päästä mutta tapariippuvuus minulle se vaikein.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 13:30

Luojan kiitos en kyllä ole.Inhoan pelkkää savuakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 14:46

En ole, en ole koskaan ollut. Tupakanhajukin aiheuttaa "reaktioita" eli inhottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 15:37

En ole koskaan tupakoinut, enkä enää aio opetella. ( muita paheita tilalla )
Joten en osaa neuvoa miten eroon pääsisit tupakoinnista.
Lujaa tahtoa varmaan tarvitset. Ei kukaan suuhusi sitä myrkkytötteröä työnnä, ihan itse sen teet.
Kyllä sie onnistut, ole tiukkana !! Tsemppiä =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 18:19

Sitä pahetta ei ole koskaan ollut, eikä tule!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 21:55

Vaihada savukemerkkiä, osta jotain tosi pahaa, sitä ei tee sitten mieli polttaa. Mutta muutakaan älä osta tilalle. Minulla on kahdesti tupakointi tyssännyt siihen. Ja nyt ei maistu ollenkaan, joskus seuraksi saatan polttaa, mutta en sitten yhtään enempää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 22:10

En tupakoi. Nuorempana joskus baarissa sauhuttelin mutta siitäkin on jo aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 11:00

En ole.
Edes kaverin varpajaisissa ei palanut sikari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.10.2009 - 19:39

no vanha pahe nostaa päätään aina silloin tällöin, jatkuvaan sauhutteluun en enää aikoihin ole sortunut

vierotusoireet taitaa kuitenkin suurimmaksi osaksi olla psykosomaattisia, niistä selviää parhaiten puuhailemalla jotain sellaista jossa ei kerta kaikkiaan voi tupakoida (esim. sukeltelu)

ja sitten siitä 'lakon/lopettamisen' rikkoontumisesta ei saa masentua, eikun uutta yritystä heti perään eikä mitään turhia morkkiksia