Onko maksaruuissa vielä liiaa A-vitamiinia ja syötkö maksaa ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 06.10.2009 - 08:16

Maksaa löytyy pakkasesta ja aina silloin tällöin teen maksakastiketta. Viimeksi parisen viikkoa sitten. Syksyisin jos olemme vielä mökillä hirvestyksen alettua, tulee usein paistettua takassa maksaviipaleita. Hieman suolaa vain päälle, ja ai mahdoton mitä herkkua se oli. Se on sellainen herkku mitä toisen isännän hirvestyskaverit ei ymmärrä, joten maksa jää aina hänelle. Ja kieli.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2009 - 23:50

eikai niissä ole ja välillä, aika harvoin tosi.. tykkään siitä kkyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.10.2009 - 23:58

Syön maksaruokia. Ovat erittäin hyviä, mutta kun ei syö usein, ei ole vaaraa liiallisista pitoisuuksistakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 00:18

eiköhän se sikojen ja muiden elikoiden ylivitamiinikausi ole jo ohi, suurella nautinnolla syön maksapihvejä kerran-kaksi kuussa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 00:32

Suurta herkkuani. Syön sitä aina sopivin väliajoin ja ylivitamiinit eivät haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 06:48

Sisäelimistä tehty ruoka on kiellettyjen listalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 08:03

Maksapihvi (100g) sisältää A-vitamiinia lähes kuukauden tarpeen ja tätä paljon useammin maksaa ei tulisi syödäkään yliannostuksen välttämiseksi.Paketillisen (400g) maksalaatikkoakin syömällä kattaa 2-3 viikon A-vitamiinitarpeen.Syön maksaa aika harvoin.

Lähteet:
FIT.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 08:31

En ole koskaan pitänyt maksaruoista.

IKIVANHA vitsi:
"Mitä eroa on maksalaatikossa ja japanilaisessa autossa?

Vastaus: Maksalaatikossa on enemmän rautaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 08:37

Rakastan maksapihvejä,mutta teen niitä harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.10.2009 - 13:23

syön maksaa aika harvoin, ehkä kerran pari vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 13:31

En itse valmista maksaruokia paljoo koska lapset eivät tykkää. kyllä minä joskus tykkäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 18:22

Syön maksapihviä ehkä kerran kuussa. Keitetty maksa leivän päällä ja vähän suolaa, nami.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 20:02

Syön naudan maksaa ja maksalaatikkoa sekä maksamakkaraa, mutta ehkä kuitenkin liian harvoin, kerran kuukaudessa noin, eikä näissä ruuissa ole enää liikaa A-vitamiinia.
Tässä linkissä lisätietoa nykytilanteesta: umami.fi/ruoka-juoma/mervi/e...asvispata/

Lisätty: 08.10.2009 - 17:33

Sointu, mikä paikkaunta siul; vastauksessais:'Täkäläisistä kaupoista saa maksaa aniharvoin', mä joudun maksaa täkäläisis kaupois aina, hih..;D

Lähteet:
umami.fi/ruoka-juoma/mervi/e...asvispata/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 20:45

On tai ei, niin syön silloin, kun mieli tekee. Herkullista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 11:52

Täkäläisistä kaupoista saa maksaa aniharvoin, viimeksi löysin sitä vuosi sitten. Oli pakastettua poronmaksaa. Se muuten kannattaa viipaloida kun se on vielä kohmeessa, saa nätimmät siivut kuin täysin sulaneesta leikattaessa.