Oletteko käyneet viimeaikoina...

...kävelemässä hautuumaalla, minä tänä päivänä kävin ja oleskelin siellä ainakin tunnin. Kaikenlaista asiaa tulee miettineeksi siellä. Siellä näkee historiaa ja nykyistä aikaa. Hautuumaalta muuten saa hirveän hyviä kirjoitusaiheta, sillä minä sinne meninkin. Mitä muut napsulaiset ovat asiasta mieltä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.10.2009 - 19:42

Kyllä tulee käytyä.Täällä niitä on 4. Viimeeksi tosin varsin ikävissä merkeissä,mutta se rauha ja kiireettömyys mikä siellä vallitsee johtaa ajatukset pois tästä maallisesta sirkuksesta.

Kysyjän kommentti

Se on totta ettei hautuumaalla kiirettä tunne, siksi minäkin menen sinne hiljakseen kävelemään ja miettimään kaikenlaisia asioita. Siellä on suuria hautakiviä, yleensä ne ovat lähellä kirkkoa, pienemmät hautakivet ovatkin sitten etäänpänä kirkosta, joskus mietin että onko hautuumaallakin joku kumman kuuluimman ihmisen etuoikeus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.10.2009 - 18:59

Lauantaina kävin viimeksi. Vein parin tutun haudalle kynttilät. Rauhallista menoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 19:01

Pitäisi mennä käymään..ja laittaa kuntoon..kun ensi viikolla Turkin reissu edessä..niin voi lomasta nauttia 2 viikoa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 19:03

Kävelen usein hautausmaalla ja historia siellä tulee vastaan. Siitä enemmän saa selville opastetuilla hautausmaakierroksilla. Hoitelen lähihautausmaalla paria ei kovin muistettua hautaa ja samalla muistelen muille hautausmaille haudattuja läheisiäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.10.2009 - 19:12

En ole nyt pitkiin aikoihin käynyt. Kun käyn poikani haudalla ja jos minulla on luppoaikaa, niin silloin kävelen aina siellä ja katselen hautaistutuksia. Jotenkin on niin rauhoittava paikka kulkea ja mietiskellä elämän tarkoitusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 19:13

kyllä jo enen vanhaan , kun kävely reittini työmatka siis , sivus hautausmaan pielustoja , niin usein poikkesin sinne rauhaan istuskelemaan ja miettimään syvällisiä, kuin nyt täällä paikkakunnallakin , jossa ovat vanhempanikin haudattuna , niin usein käyskentelen sielä ja katselen hautoja , siellä niin rauhallista , saa olla ihan omissa mietteissään....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 19:39

Tuleehan niissä käytyä muistelemassa omaisia ja vietyä kukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 19:55

muutamia kertoja vuodessa kunnossapitotöissä, aina silloin tällöin vaan ihan muistelemassa ja rauhoittumassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.10.2009 - 20:25

Kohta on vuosi aikaa edellisestä hautausmaalla käynnistä. Ei tule käytyä kuin jouluaattona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 20:57

Hautausmaalla tulee käytyä lähes viikottain haudanhoidon merkeissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 23:31

Käyn säännöllisen epäsäännöllisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 23:48

Turkulaisella avioparilla oli katkeraakin katkerampi riita heidän 30-vuotishääpäivänään. Aviomies huutaa:

- Kun sinä kuolet, minä hankin sinulle hautakiven missä lukee: "Täällä makaa vaimoni - alati kylmänä."

- Vai niin, vaimo vastaa, - kun sinä kuolet, minä hankin sinulle hautakiven jossa lukee: "Täällä makaa aviomieheni kovana vihdoinkin!"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.10.2009 - 08:56

Tämän syksyn aikana ei ole vielä tullut käytyä. Silloin tällöin tulee käveltyä Hietaniemessä ja katseltua osin myös maamme historiaa tai siihen vaikuttaneiden henkilöiden leposijoja. En tarkoita pelkästään varsinaisia suurmiehiä vaan ihan "tavallisia" henkilöitä.
Ulkomailla tulee myös vierailtua hautausmaalla jos sellainen sattuu kohdalle. Historiaa kaikki tyynni ulkopuoliselle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 06.10.2009 - 13:25

keväällä kävin viimeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 11:16

Kesällä reilu 20-vuotiaana menehtyneen kaverin haudalla, tai oikeastaan muistomerkillä sillä tuhkat on siroteltu alueelle ja kivessä on nimikyltti. Liian monta kysymystä jäi vaille vastausta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 14:02

Loppukesästä vein Kanadan-vierailijan Hietsuun tarkastamaan onko mun isän hautalyhdyssä tallella vielä minipullo viskiä?Kyllä oli,tosin aika haillakan väristä chivassia oli,mutta faijalle evääksi.Hautausmaat ovat jokapuolella maailmaa rauhan ja tyyneyden puistoja,vierailen...mielelläni.