Mitä muuta eroa on akustisen ja klassisen kitaran kielillä kuin materiaali?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Paras vastaus

Vastattu: 05.10.2009 - 23:30

Ensimmäinen asia on kysyä itseltään, mitä kitaraa haluaisin soittaa. Tähän ei nimittäin ole yhtä vastausta. Kitaralle soveltuva musiikki kattaa monenlaiset tyylit sekä historialliset aikakaudet. Karkeimmillaan voimme kuitenkin puhua klassisesta kitarasta ja sähkökitarasta. Molempia voi kyllä opiskella rinnan, mutta kannattaa aluksi ehkä valita niistä jompikumpi. Seuraavassa tietoa klassisen kitaran opiskelusta: 'Klassinen kitara' tarkoittaa opetuksessa klassisen musiikin estetiikan vaatimuksille perustuvaa instrumentin ja musiikin hallintaa. Instrumenttina käytetään akustista nailonkielistä kitaraa. Näillä tunneilla ei tarvita plektraa, kaikki musiikki tuotetaan omilla sormilla. Klassinen kitaristi tähtää sekä melodian että sointujen tuottamiseen samanaikaisesti. Tämä vaatii pitkälle kehittynyttä hienomotoriikkaa ja soittotekniikkaa. Koska klassisen musiikin ensisijainen tallennusmuoto on sen nuotintaminen, nuotinluku on oleellinen osa kitaristin karttuvia taitoja.