Olen lähdössä Ahvenanmaalle pyöräileen. Onko siellä jokin paikka joka on aivan pakko nähdä?

Avainsanat: ahvenanmaa pyöräily

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.07.2008 - 23:23

Ahvenamaa on hyvä paikka matkailla , vaikka pyöräillen. Etäisyydet ovat lyhyet ja nähtävyyksiäkin riittää Kannattaa käydä vaikka pienissä kesäkahviloissa ja paikallisissa nähtävyyksissä.
Tässä kuitenkin muutama hyvä "pakollinen " kohde

Bomarsundin linnoitus www.visitaland.com/fi/catego...art_id=264

Kasteholman linna www.visitaland.com/fi/kastelholmsslott

Museolaiva Pommern, aivan Maarianhaminan keskustassa. www.mariehamn.aland.fi/pomme.../terve.htm

Aivan oma kokemuksensa on paikalliset saaristoautolautat :-), jotka liikennöivät pääsaarten välillä ( Lähtösatamana voi käyttää mantereen puolella Kustavia ) www.alandstrafiken.ax/fin/index.htm

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.07.2008 - 22:02

No majakankatsojana sanoisin, älä missaa Märkettiä:

Märketin majakka sijaitsee Suomen ja Ruotsin rajalla. Majakka oli pitkään vierailta suljettu, mutta tänä kesänä Märketiin pääsee kerran viikossa veneellä Käringsund Resort & Conferencen lomakylästä.

paljon lisää vinkkejä linkistä

Lähteet:
www.visitaland.com/fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.07.2008 - 23:04

Bomarsund

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2008 - 08:08

Ahvenamaa onaika pieni paikka ja sielä on paljon nähtävyyksiä.Kiertele ja katso ne kaikki.