liikenteenvalvontakamera välähti tosi kirkkaasti.Mitä mahtaa posti tuoda? 80-alueella jotain 90 :(

Avainsanat: valvontakamera sakko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.10.2009 - 12:44

Sakkoja tuo, selvähän se.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.10.2009 - 13:34

Jos ajoit yli 11 km /h, niin saat sakot, mutta et kovin suurta. Rikesakko ei ole niin paljoa, en tiedä, paljonko, koska ei ole minulle vielä nakki napsahtanut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 14:12

Poliisi sakottaa 11 kilometrin ylinopeudesta ensi viikosta lähtien
24.9.2009 10:00 | Päivitetty: 24.9.2009 11:21
A A Lasse Kerkelä

Helsingin Sanomat

Pentti Vänskä

Poliisi uskoo, että liikennekuolemien määrä vähenee uuden huomautus- ja sakotuskäytännön myötä.

Poliisi alkaa antaa huomautuksia ja sakkoja nykyistä pienemmistä ylinopeuksista lokakuun alusta lähtien.

Poliisin ylijohto kertoi torstaisessa tiedotustilaisuudessa, että huomautuksen saa kuunvaihteen jälkeen 6–10 kilometrin ylinopeudesta ja rikesakon yhdentoista kilometrin tai sitä suuremmasta ylinopeudesta.

Poliisi käyttää nopeusvalvonnassa edelleen kolmen kilometrin teknistä varmuusvähennystä, jolla se pyrkii takaamaan tiellä liikkuvien oikeusturvan mittausvirheiden varalta.

Tämän vuoksi esimerkiksi 80 kilometrin nopeusrajoitusalueella huomautuksen saa käytännössä vasta 86 kilometrin mittaustuloksesta ja rikesakon 91 kilometrin mittaustuloksesta.

Poliisi vähentää luvusta ensin kolmen kilometrin marginaalin ja antaa sitten huomautuksen kolmen kilometrin ylinopeudesta ja rikesakon kahdeksan kilometrin ylityksestä.

"Nykykäytännössä nopeusvalvonnan sakotuskynnys on vaihdellut eri puolilla maata olosuhteiden mukaan. Kansalaisten yhdenvertaisuuden kannalta on tärkeää, että tietyn suuruiseen nopeudenylitykseen puututaan samalla tavalla", poliisiylijohtaja Mikko Paatero toteaa.

Poliisi uskoo, että liikennekuolemien määrä vähenee uuden huomautus- ja sakotuskäytännön myötä.

"Tutkimusten mukaan jo pienetkin ylinopeudet lisäävät onnettomuusriskiä", Paatero sanoo.

Eräissä muissa maissa puututaan ylinopeuksiin tulevaa mallia tiukemmin. Esimerkiksi Ruotsissa sakon saa kuuden kilometrin ylinopeudesta.

Poliisi aikoo kohdistaa lokakuun alussa liikennevalvontaansa riskipaikkoihin, kuten päiväkotien ja koulujen läheisyyteen sekä sellaisiin paikkoihin, joissa on aiemmin tapahtunut liikenneonnettomuuksia.

Sakkosi määräytyvät tulojesi mukaan. Myös autosi mittarinäytön tarkkuus vaikuttaa asiaan, miten todenmukainen se sitten on. Sakkosi eivät voi olla kummoiset. Sakotkin ovat kyseenalaisia. Jos olisit joutunut poliisien ratsiassa kiinni olisit ( poliiseista tietysti riippuen ja heidän mielipitestään ) selvinnyt vain huomautuksella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 15:03

Ei sentäs pysäyttänyt antamaan ilmanäytettä?
Odota rauhassa pari viikkoa eiköhänse sieltä selvinne.
Näät komian naamasi tilillepanolapun kera.

Ovat kuvanneet tolpat mutta yhtään lappua ei posti ole tuonut.
Jospa niillä ei ole filmiä kamerassa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 15:26

Nyt tulee"kuponki"suoraan kotiin.Ennen joutui käymään laitoksella hakemassa ja näyttivät kuvan joka oli tosi tarkka otos ja apukuskin kasvot oli peitetty.Ei antaneet fotoa muistoksi vaan pistivät silppurin läpi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 16:08

"rikos ja rangaistus" postia tulee ennen joulua, kerro sitten kuinka kävi, että osaamme ottaa opiksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.10.2009 - 18:08

Voi harmi. Toivottavasti ei tule kovin isoa laskua siitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 18:45

Sain sakot itsekin Vaasa - Oulu välillä. Raja 60 ja ajoin 90 ja sakkoi tuli 150€. Valokuvankin näin. Tosi hyviä kuvia tulee:))

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.10.2009 - 00:39

kaveri sai n 80 euron sakot muistaakseni kun ajoi 15 km ylinopeutta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.10.2009 - 15:25

Sieltä pamahtaa sakko. Summasta ei ole tietoa.