Vanhan ajan jauheliharisoton ohje hukassa?

Tässä googlettanut ohjetta, mutta kaikkiin jauheliharisotoihin on survottu vihanneksia,
yms. herne-maissia, jne. Äippä teki kotona aikoinaan riisi/jauheliha/sipuli -perusaineilla
mutta mitä muut muistat/tiedät perinteisestä jauheliharisotosta?

Lisätty: 12.07.2008 - 17:10

Taitaapa olla kaikki nais- ja miespuoliset kokki kolmoset grillailemassa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.07.2008 - 15:40

Itse toimin näin ->
Kuullotan sipulia ruokalusikallisessa öljyä (ei välttämätöntä)
Ruskistan jauhelihan
Riisit kiehumaan (risottoriisi on jees!)

Kun riisit ovat kypsiä, koko höskä vaan sekaisin. Meillä ei sotketa risottoon vihanneksia, koska yhden vatsa ei kestä maissia ja toisen paprikaa.

Samoilla systeemeillä teen usein kanarisottoa, johon sotken lopuksi Creme bonjour cousin-systeemiä. Mauissa löytyy eli siitäpä vaan kokkaamaan!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.07.2008 - 17:10

riisi, vesi, jauheliha, sipuli ja pussi sekavihanneksia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2008 - 00:37

kas meillä siihen riisin sekaan tuli paistettuna jauheliha-, sipuli-, sieniseos ja sattuman mukaan maustettuna

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2008 - 14:41

Kokeile tavis riisin sijasta riisi-kaura-seosta. Sitä saa kaupasta ihan valmiina seoksena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2008 - 08:19

Osta keittokirja.Eilen niitä myytiin torilla 2 euroa kappale.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2008 - 23:24

Valmista risotto jättämällä pois ne pakastevihannekset. Maustaa voit oman makusi mukaan.