Taas siitä sikainfulenssasta...

kysyin tässä hetki sitten, että onko kukaan viellä suomessa kuollut sikainfulenssaan (www.napsu.fi/vastaukset/kysymys/21832) Media ei tunnu kertovan asiasta, vaikka itse tiedän, että ainakin yksi henkilö on kuollut. Sillä erään kaverini perheenjäsen on hiljattain kuollut sikainfulenssaan. Vaan mitä tekee media? Ei mitään, mikä on ehkä tavallaan hyvä asia, mutta sillä tavalla huono, että kuuluuhan meidän tietää, sen possunuhan vakavuus!!! Mitä mieltä olette asiasta, että onko parempi, ettei media julkaise mitään, vai että julkaisisi tiedon?

Avainsanat: sikainfulenssa vakavuus kuolema possunuha infulenssa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.10.2009 - 17:06

Ehkä eivät halua lietsoa pelkoa.

Kysyjän kommentti

Khiitosh taash kaikhille vasthaajille, ;DDD

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.10.2009 - 17:07

lääkärihän sen ratkaisee mikä on varsinainen kuolinsyy, jos vaikka sikaflunssa sairastava jää auton alle, tuskinpa tulee kirjatuksi flunssan uhriksi ...

tapausta en tunne, enkä ole edes kuullut, mutta epäilisin median kyllä revittelevän täysillä jos niillä olisi pienintäkää vihiä sikaflunssa-uhrista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2009 - 17:13

Influenssa, oli se minkä niminen tahansa, saattaa olla ennestään sairaalle henkilölle se "viimeinen niitti". Oletan, että kysymyksessä on ollut tällainen tapaus. Onhan tavallinen keuhkokuumekin tappava tauti, isäni ja anoppini menehtyivät siihen. Silti siitä ei puhuta , ei edes mediassa, saatika kauppojen portailla. Minullakin on lapsena ollut keuhkokuume, taisi olla juuri jonkun aasiaisen jälkitautina joskus 50-luvulla. Olin erittäin heikossa kunnossa. Äiti hoiti minua kotona, minulle ostettiin viinirypäleitä ja appelsiineja, mitkä olivat siihen aikaan vielä todella harvinaista herkkua. En jaksanut edes huutaa apua itselleni, vaan kutsumista varten hetekaani kiinnitettiin polkupyörän kello. Nukuin lähes tajuttomana monta päivää, pikkusiskonikin oli yrittänyt minua herättää lyömällä vasaralla päähän. Sen jälkeen keuhkoni ovat aina olleet vähän heikot, yskää en saa helpolla pois, jos sellaisen satun saamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.10.2009 - 18:34

Onhan siinä voinut käydä niin että tämä influenssa on ollut osasyyllinen jonkin muun sairauden rinnalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 18:57

Kokemuksia kuluneen viikon maanantailta: meidän teini neiti sairastui äkisit sunnuntai-iltana: kurkkukipu ja järjetön hengenahdistus. Yöllä alkoi nuha ja "hylje-yskä" maanantaina ip. kova kuume jäsensärky - pääkipu jne. päälimmäisenä vahva tunne siitä että "tukehtuu - eli henki ei kulje!
Ihan autettavissa edes vessaan ei päässyt itse.

Mentiin paikalliseen päivystykseen jossa meidät laitettiin eristykseen (kummallekin naamarit päähän) ja otettiin verikokeet - senkka ja nielunäyte.

Lekuri sanoi että sikainfulenssa testejä ei enään tehdä. "Voi olla se tai jotain muuta tautia". Jesh! ja Burana 600 resepti mukaan.

Illalla vointi huononi ja soitin ea- päivystykseen josta sain ohjeen "Laita se nukkumaan istualleen"

Eli eipä näitä taideta testata possulenssu tai joku muu...
Asiassa tosin on se pintti että tämä daami on kilpaurheilija ja erittäin kovassa kunnossa - eivät oikein tuntuneet ottavan tosissaan. Äitinä olin kyllä pikkusen ihmeissäni!

Nyt alkaa vähän helpottamaan väsynyt on edelleen - lähinnä köllöttelee ei jaksa muuta kova puuskittainen yskä ja nuha.

Meillä ei ole kyllä tämän katon alla ikinä ennen vastaavaa nähty!

Ja mitenkäs me muut: jostakin ongin tietooni että tämä possulenssu on pahin teineillä ja nuorilla aikuisilla. Meillä vanhemmilla saattaa olla joku suoja- vastustuskyky muodostunut jostakin aikaisemmasta pöpöstä.