Olen harkinnut vaihtaa laajakaistani Soneran mokkulaversioon. Onko napsukaisilla kokemuksia näistä mokkuloista?

Toimivatko vai kakkuileeko yhteys? Olen vaihtamassa ihan hinnan vuoksi, kun nyt maksan lähes 40€/kk ja tuo mokkulayhteys vain 12.90€/kk.

Avainsanat: mokkula

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2009 - 17:26

On toiminut Elisan laskuun 9,90€
Toimii myös työmatkoilla todella hyvin, autossa jne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 01.10.2009 - 16:27

Minulla on ko. yhteys ja hyvin on pelannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 16:27

mulla on ainakin toiminut ihan hyvin. liikkuvassa autossa ja junassa ei tietenkään niin hyvä.. lappeenrannassa ei toimi toi mun mokkula ( ainakaan Kivisalmessa) .. mut olen tyytyväinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.10.2009 - 16:47

Täällä Lappeenrannassa ei kuulemma toimi tuo mokkula muuallakaan. Itselläni on kaapelilaajakaista modeemilla, ja sekin takkuilee aika ajoin. Siis Soneran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 17:52

Toimii hyvin vaikka mokkula olisi hukassa....kyselin ja johtuu siitä,että lähellä on kauppaopisto jossa on vahva vastaanotin...jotta periaatteessa en tarvitsisi mokkulaa ollenkaan.Mutta moraalini on sen verran toimiva,etten viitsi käyttää hyödyksi kun se ei ole kuulemma laillista vaikkei siitä mitään haittaa olisi.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 19:46

Soneran mokkulalla toimin nytkin 2G alueella.Hyvin on toiminu niin mökillä kun vaunussakin.Hidas mutta 3G alueella huomattavasti vikkelämpi.Olen ollut tyytyväinen.Tamä onse vanhempo versio eli ei muistitikun kokoinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:06

Minulla ei ole edes koko mokkulaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:48

Ei toiminut meillä täällä Lappeenrannassa mokkula ja oli työn ja tuskantakana saada sopimus purettua Soneran kanssa eivätkä varmaan oisi purkaneetkaan ellemme ottaneet heiltä puhelimen kautta toimivaa juttua.Kokemuksen perusteella en mokkulaa suosittele.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 22:15

mulla on kans sonera mokkula. sanovat että pitäs toimia 3,6 megan nopeudella maksimissaan ja tämä ei toimi kun harvoin vähän alle 2 megan nopeudella. lisäksi tää sanoo usein ping pong ja joutuu yhdistää uudelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2009 - 11:30

Soneran minilinkit ovat monin paikoin alimitoitettuja.
Jos on paljon käyttäjiä, niin luvattua nopeutta on täysin mahdoton saavuttaa.
Saaunalahden/Elisan mokkuloista kuulee vähemmän valituksia. Mökillä tämä Saunalahti toimii erityisen hyvin, koska asutusta/käyttäjiä sen alueen linkillä on vähän.
Kokeile Saunalahtea, sen saa palauttaa kahden viikon päästä, ellei ole tyytyväinen. Operaattori tosin ei ole tyytyväinen, jos palautat, mutta otettava on, kun kerran lupaavat.
Panen tähän loppuun lainauksen eräästä keskustelusta:

"Ongelman ydinhän on siinä, että ilmeisesti suurin osa Soneran tukiasemista on langattomien minilinkkien päässä, joiden maksimikapasiteetti on 2Mbit/s. Eli tukiasema, joka välittää yhteytesi eteen päin, ei maksimissaan pysty kuin tuohon 2 Megan yhteyteen, ja siinä samassa se välittää kaikki puhelutkin ja muiden käyttäjien dataliikenteen. Itselläni tilanne on juurikin se, että käyttämäni tukiaseman piirissä on aivan liikaa mokkulakäyttäjiä, eikä tukiasema pysty meitä kaikkia kunnolla palvelemaan. Ei ole vaikeaa matematiikkaa laskea, että jos käyttäjiä on esim. 10, niin jokaiselle jää kaistaa vain se 200kbit/s."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2009 - 12:03

Minulla on Soneran mokkula vaikka on kiinteä kone, hyvin toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.10.2009 - 13:15

en tiedä kannattaako, varmasti toimii mutta olen ymmärtänyt että hitaampi jos edfullisempaa haluaa hakea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 10:01

Saunalahden nettitikku ollut käytössä pari vuotta ja vielä en ole suomessa törmännyt paikkaan jossa ei toimisi. Paljon liikkuvana se on ainoa oikea minulle. Suosittelen mieluummin Saunalahtea koska heillä on 14 vrk aikaa peruttaa kahden vuoden sopimus jos yhteys on ala-arvoinen siinä paikassa jossa useimmin operoit koneen kimpussa. Tietysti voit ottaa mihin tahansa liittymään tuon nettiominaisuuden vaikka kuukauden sopimuksella ja testata toimivuutta niin.