Kannatatko totaalista tupakoinnin kieltämistä koko maassa?

www.iltalehti.fi/etusivu/
Minulle sopii oikein mainiosti. Kaikki tupakoitsijat eivät tunnu tajuavan, millaisia oireita tupakansavu voi aiheuttaa sivullisille.

Lisätty: 01.10.2009 - 16:47

Onhan täällä kielletty kokonaan vaikka mitä.
Kaikki huumeet, pirtu, monet lääkkeet ja vaaralliset aineet.
Monia esineitäkään ei saa käyttää kuin erityisen luvan kanssa ja tarkasti säänneltynä, auto, aseet eikä kansallisesinettämme puukkoakaan saa kuljettaa juuri missään.
Harva noista säännöistä kuitenkaan itkee?
Totta, että useimmat tupakoitsijat osaavat ja haluavat ottaa huomioon muutkin, mutta pieni osa sitten roskaa ja paljon, sekä poltaa vaikka raskaana, muista sivullisista puhumattakaan.
www.moottoripyora.org/cgi-bi...00207;st=0
Pari päivää sitten paikallislehdessämme oli yleisönosastokirjoitus, jossa mainittiin auto ja sen rekisterinumero, kun autosta oli tyhjätty tuhkakuppi marketin pääoven eteen.
Singaporessa tuosta varmaan joutuisi vankilaan? Uskon, että singaporelaiset ovat ylpeitä lainsäädännöstään? Miten on?
Jos nyt joku ei vielä tiedä, niin tupakka aiheuttaa vakavia sairauksia, enkä halua mitenkään suurella innnolla maksaa keuhkosyövän itse hankkineen tehohoitoa monta vuotta, kun vanhuksille saisi samalla rahalla vaippoja ja niille vaihtajan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2009 - 16:15

Se, että kaikki (jotkut) tupakoitsijat eivät tunnu tajuavan, millaisia oireita tupakansavu voi aiheuttaa sivullisille ei mielestäni oikeuta yhteiskuntaa holhoamaan niin, että totaalisesti kiellettäisiin tupakointi koko maassa, kyllä suurin osa tupakoitsijoista jo nykypäivänä ovat niin paljon valistuneita tämän asian suhteen, että tietävät miten ja missä tupakoivat...
vähäviisaan kans samaa mieltä ja ihmetttelen tätä Suomea = luvattujen kieltojen maata, jos en polta eivät saa muutkaan polttaa, jos en nauti/pidä alkoholista, sitä ei saa muutkaan juoda eikä ostaa eikä myydä, jos en pidä valkosipulista/sen hajusta, sitä ei sitten saa muutkaan syödä/ostaa, pullista, läskistä, karkeista, autoista/pakokaasuista, jne. jne. loputon on lista ja nämä kaikki aiheuttavat (luultavasti ei valkosipuli) enenevässä määrin sairauksia ja tulevat yhteiskunnalle kalliiksi, johon syyhyn yleisimmin vedotaan.. tää nyt vaan mun vaatimaton mielipiteeni...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.10.2009 - 15:09

kannatan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 15:30

itsekkäästi voisin sanoa että sopii, mutten missään nimessä kannata, holhouksesta ja täyskielloista ei koskaan ole hyvää seurannut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 15:45

Olisi oikein hyvä asia. Mutta jos itse polttaisin niin olisin varmasti täysin eri mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.10.2009 - 16:30

Vasta sitten kun kielletään haju- ja partavedetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.10.2009 - 16:38

En kannata. Pitäisi sitten kieltää paljon muutakin. Totaalinen alkoholin käyttökielto. Sehän aiheuttaa hirveästi sairauksia maassamme ja kuolemantapauksia. Kaikki hajusteet on kiellettävä. Allergisia ihmisiä on niin paljon, ja he saavat kohtauksia näistä haisuleista joita tuolla liikennevälineissä, kaupoissa ym. kulkee. Kyllä on taas päättäjät väärällä tiellä tämän asian kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 17:20

Juu ja vielä kieltolaki voimaan.Hanurista koko ajatus vaikka en ole polttanut seitsemään vuoteen.Kielletään samalla autoilu puulämmitteiset saunat yms....Perseestä koko ajatus....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 18:18

mulla ei ois mitään sitä vastaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 20:46

Ei siitä seuraisi kuin salapolttamista !! Itse en polta enkä pidä myöskään tupakan hajusta. Jos kiellolla saataisiin oikeasti jotakin aikaan, tottakai sitä kannattaisin. Olen nähnyt niin älyttömiä paikkoja missä tupakoidaan huolimatta toisten ihmisten kärsimyksistä. Ja tietty myöskin kaikenlaisten muidenkin hajusteiden käyttö pitäisi saada yleisissä tiloissa loppumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 20:51

aika hankala kielto, miten sitä vois valvoa , jos joku polttaa niin saako sit sakot ? no ei minua haittaa vaikka poltavatkin, kun ei sitä tee kodissani täällä sisällä , ulkona kylläkin saavat tuprutella minun puolestani ...mutta autossa polttamisen vois kieltää , jos siellä on lapsia tai eläimiä , ne eivät osaa sanoa ei tupruttelulle ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 20:59

Aivan järetöntä touhua! Miks ei kansanedustajat paneudut todellisiin ongelmiin vaan sen sijaan laativat mitä älyttömämpiä lakeja? Ensinnäkin johan sen luulisi järjen sanovan ettei autossa polteta jos kyydis on alaikäne,etenki ihan pien laps.Mitä ne voittaa sil et pieniä askeja ei saa myydä? Tosiaan mite sitä valvottas,porukka käy venäjän puolel ostamas ja voiha sitä kotona polttaa,tuskin tekevät joka ikiseen Suomen kotitalouteen jatkuvasti tupa tarkastusta.Rupee kyl ottaa pattii ja kovi tuo touhu,vaihtoo joutas koko sakki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:10

Kyllä olisi hankala kielto..kyllä sitää salaa jossakin vetäis tupakkaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:20

noo...en nyt ihan lopullisesti koska yks mun tärkee ihminen tarvii sitä....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:54

En kannata mitään pakkokeinoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 23:57

Peesaan Vähäviisasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2009 - 03:12

Minusta kannattaisi kerralla kieltää jo koko ajatus tupakoinnin mahdollisuudesta:
www.postthisinc.com/images/n...moking.jpg

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2009 - 10:48

Kyllä periaattessa eli mahdollsimman kattava kielto. Kun tupakoijat eivät vapaaehtoisesti halua
kanssaihmisiä ottaa huomioon, silloin on otettava laki apuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2009 - 11:27

en kannata. kohtahan kaikki tekeminen on kiellettyä jos tälle linjalle lähdetään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.10.2009 - 13:27

Vaikken tupakoisikaan niin en kannattaisi, minusta siinä vaiheessa pitäisi kieltää autoilu,alkoholi,hajusteet jne.,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.10.2009 - 09:56

En.
Liian kriittinen suhtautuminen asiaan kuin asiaan aiheuttaa vain enemmän ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.10.2009 - 12:49

VAIKKA KOKO MAAILMASTA SAMAN TIEN.