Millä konstilla saisin homeen pysymään poissa leipälaatikosta?

Sama homeongelma tuli näkyville tyhjänä olleessa metallisessa taskumatissa. Millähän sen homeen saisi pois?

Lisätty: 01.10.2009 - 11:03

Kiitos maarit3:lle neuvoista! Minun pitää siis heittää leipälaatikko ja taskumatti pois? Nykyään kylläkin tuollainen kertakäyttö-ajattelu ei ole kunniassa.
Vihjaat, että koko kotini siisteys on kyseenalainen yhden taskumatin ja yhden leipälaatikon takia. Pitäisikö minun nyt leipälaatikon ja taskumatin lisäksi varmuuden vuoksi heittää parin homepilkun takia koko asunto pois?

Lisätty: 01.10.2009 - 15:27

Kyllä kolahti oikein kovasti, kiitos siitä maarit3! ("varmaan on muitakin ongelmia sinulla kotisi siisteydessä..").
Jos minun kotini olisi kovin epäsiisti, niin en kai olisi kovin huolissani muutamasta homepilkusta. Hyvä kuitenkin, että löytyi yksi "taskumattispesialisti", jonka ohjeitten mukaan alan nyt kuurata kaikki tyhjät taskumatit ja vastaavat vähintäin kerran viikossa. LOL!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.10.2009 - 10:37

Syömällä ne leivät ennen homehtumista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.10.2009 - 10:34

Et sitä millään saa poistettua muutakuin vaihtamalla omaa puhdistustyyliä kodisissasi , vaihda se leipälaatikko ja taskumattisi uuteen ja aloita uusi elämä kodissasi, varmaan on muitakin ongelmia sinulla kotisi siisteydessä..

Lisätty: 01.10.2009 - 11:28

Kolahtiko, ei leipälaatikko tai taskumatti homehdu jos ne riittävästi puhdistaa ja huolehtii siisteydestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 10:51

jos se home on alkanut 'pesiä' siellä leipälaatikossa, paras tapa on hankkia uusi leipälaatikko ja jatkossa pitää huoli etteivät läivät makaa siellä laatikossa homehtumiseen asti

taskumatiin kannattaa hommata kunnon aineet niin ei varmasti homehdu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 11:20

huonot on juomat ja vanhat leivät kannattaa heittää pois jo ruoka avustus jonossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 11:34

Minä pidän leivät aina jääkaapin alaosassa olevassa laatikossa. Eivät koskaan homehdu.
Moni kysyy miksi säilytän niitä jääkaapissa. No juuri siksi, että pysyvät todella pitkään hyvänä. Kokeile!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 11:59

Joo en pidä minään outona kun meilläkin tuppaa homehtumaan leivät leipä laatikossa. Nyt täytyy syödä leivät nopeasti ennenkuin homeeseen menee. Koska se on meillä huomattu leivät homehtuvat tosia äkkiä. vois olla hyvä konsti pitää leivät jääkaapissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 12:00

Se tulikin näköjään jo sanottua, että siisteydestä kannattaa huolehtia.
Leipä, jossa on vähän tai ei ollenkaan lisäaineita, homehtuu nopeasti umpinaisessa tilassa.
Sinuna kokeilisin porata muutamia ilmanvaihtoreikiä ala- ja yläosaan, vaikka takaseinään, ennen kuin heität laatikon pois.
Taskumattiin pitää panna väkevämpiä aineita, ei viiniä! =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 12:39

Leipälaatikko kannattaa ensin imuroida, sitten pudistat sen jollain pesuaineella, sen jälkeen kunnollinen kuivaus, sitten huolellinen pyyhkiminen etikalla ja taas kuivaus.

Taskumattiin kokeilisin vaikka piimää, anna sen vaikuttaa vaikka 1 vuorokausi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 15:48

Meillä on kerran tullut mökillä metelliseen leipälaatikkoon hometta. Silloin oli syksy ja päättelimme asian johtuneen kosteudesta. Onko leipälaatikkosi esim. lähellä vesipistettä, josta saattaa päästä kosteutta itse laatikkoonkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:22

Heitä vanhat pois ja osta uuudet tilalle..ja pidät hyvää huolta puhtadesta..että ei ala homehtumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:49

Oletko kokeillut etikalla pyyhkimistä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2009 - 10:49

Älä käytä leipälaatikkoa, ei myöskään taskumattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.10.2009 - 13:33

leivät pitää vaan syödä ajoissa