auton lämmittimen ajastimen säätö? Eipä taas lämminnyt auto aamulla!

Lisätty: 01.10.2009 - 10:30

kerrostaloalueella sähköpistoke. Ajastimessa on liikaa numeroita ja nuolia niin että blondattu minä ei osaa sitä ajastaa. Pitänee pyytää poikasia apuun kun tulevat poikkeamaan. Eikä mistään löydy selvää ohjekirjasta ajastimen ajastamiseen!

Lisätty: 01.10.2009 - 14:16

kiitti andek. tosi selvä vastaus/käyttöohje. Kokeilen näillä ohjeilla! Sellainen musta nappula liittyy varmaan sulakkeeseen.Kokeilenpa sitäkin jos vaikka on palanut.

Avainsanat: auto ajastin auton sisätilan lämmitin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2009 - 09:57

Onko kyseessä autossa kiinteästi asennettu auton polttoaineella toimiva lämmitin vai verkkovirralla toimiva, siis pistorasiassa oleva ajastin?

Jos se on auton oma lämmitin, niin kokemuksesta voin sanoa, että pitää "nollata virhekoodit". Se pitänee kai tehdä autokorjaamolla / -huoltamolla.

Jos taas kyseessä on sähköllä toimiva lämmitin, niin Jumppis antoikin jo hyvän vastauksen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.10.2009 - 09:42

Oli tietysti irti verkosta lämmittimen johto?!
Kerrostalo alueella voi olla latari kytkenyt virrat pois tolpista.
Jos nuo ehdot täyttyy katso peiliin!

Lisätty: 01.10.2009 - 11:05

Minä kehitin sellaisen ajastimen, kun ajoon lähtöajat ei ole säännölliset, että keittiön seinällä on katkaisija josta näpäyttää puolituntia ennen lähtöä. Jovain peli on lämmin, tosin en käytä kuin pakkasilla. Ei kesällä viitsi vetää johtoa autoon joka tallissa seisoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 09:49

meillä on sellaiset Webastot ollu, mukulat ovat ( lainannet autot pidemmäksi aikaa , joihin toiminnon päälle saa säätimellä jolloin , auto hyvän lämmön saa kaikin puolin) meille tuo vanha opeli nyt jäi , johdon perässä on kuulemma toiminut ja mies päässyt työhön, kosteutta on vasta ollut, pakkasten tultua omat automme takaisin otamme, ja mukulat taloyhtiön ajastuksella saavat pärjätä, eivät ole edes toiminnassa vielä ne tolpat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 10:42

Oleneeko vielä laitettu virtaa tolppin? Tiedusteleppa huoltumiehiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 10:57

monessa yhtiössä virta tulee tolppiin vain tiettyinä aikoina,
tarkista se ennenkuin rupeat repimään ihokastasi ja sirottelemaan tuhkaa päällesi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 10:58

Jos näin kesäajassa laitat auton tolppaan niin muista, että niiden kellot on säädetty talviaikaan. Muista siis että "oikea" kello on tunnin jäljessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 12:41

Jos tolpassa ei ole koko ajan virtaa, kuten kerrostaloalueella usein on tilanne, niin kellokaan ei käy ja jää siis pahemman kerrran jälkeen.
Jos talli on riittävän lähellä, niin sinne voisi laittaa kauko-ohjaimella toimivan pistorasian.
www.clasohlson.fi/Product/Pr...d=59557031

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 12:52

Näkemättä ei tarkempia ohjeita osaa antaa. Mutta ilmeisesti siinä on kaksi sisäistä kiekkoa, joissa kummassakin on numeroita (kellonaika 00-24). Yleensä ulkoinen kiekko kertoo laitteelle, mikä on tämänhetkinen aika. Säädä (kierrä) se kiekko siten, että tämänhetkinen aika tulee nuolen kohdalle (kiekon ulkoreunalla on kiinteä nuoli). Sisäinen kiekko kertoo laitteelle, milloin lämmitys alkaa. Säädä sen kiekon alkamisaika (esim. klo 6) nuolen kohdalle. Sen sisemmän kiekon ulkopuolella voi olla yksi nuoli, joka ilmoittaa alkamisajan, tai sitten siinä on kaksi nuolta: vihreä (alkamisaika) ja punainen (päättymisaika).

Lisätty: 01.10.2009 - 16:37

Se musta nappula voi olla vikavirtasuojakytkimen nappula. Eli kun siitä painaa, niin sähkötaulusta napsahtaa "sulake", siis taulussa ulkorasian kytkin menee 0-asentoon. Se pitää sitten kääntää takaisin 1-asentoon. Nappulan tarkoitus on testata, että ulkorasia on oikeasti maadoitettu, eli se kytkee rasian hetkeksi oikosulkuun, jolloin katkaisija taulussa katkaisee virran. Kannattaa ottaa vaikka hiustenkuivaaja ulos mukaan, kun testaa, että pistorasiasta oikeasti tulee sähköä.