Koska

Koska on pakko laittaa talvirenkaat autoon
meinaan alle ettei sisään he he...

Avainsanat: talvirenkaat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.10.2009 - 07:24

joulu, tammi ja helmikuussa on pakko

Lähteet:
www.poliisi.fi/poliisi/home....C600284328

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.10.2009 - 07:38

Talvirengaspakko alkaa 1. joulukuuta ja kestää helmikuun loppuun. Tämä koskee henkilö- ja pakettiautoja.
Itse olen yleensä vaihtanut ajopeliini lokakuun puolenvälin kieppeillä talvitossut alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 07:59

Meillä laitetaan silloin,kun alkaa liukkaat kelit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 08:36

mekin laitamme heti , kun kelit sitä vaatii, nyt jo alkaa oleen yöpakkasia , mutta pitää hieman ootella , jos ilmatkin alkaa oleen - , niin kyllä ne renkaat vaihdetaan.. parempi aikaisin , kuin sit liian myöhään ja voi hyvinkin päästä hengestään, kun renkaat ei pidä ja auto puskee sinne tänne ja jopa jotain päin, niin siinä sitä sit ollaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 09:23

Jos sakoilta haluaa välttyä niiden on oltava auton alla 1.12 - 28.2
Nastarenkaita saa käytää 1.11-huhikuu puoliväli.

Lähteet:
www.opuslex.fi/main.site?act...amp;ngid=1

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.10.2009 - 10:17

Pakosta en tiedä, mutta Suomen oloissa ne laitetaan silloin kun kelit sen vaativat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 13:21

Ajoissa alle, ajoissa pois, on vanha hyvä neuvo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.10.2009 - 14:40

En odottele pakkoon asti vaan katselen mitä taivaalta tulee alas ja sen mukaan sitten renkaita vaihdellaan.