Oletko koskaan hallunut vaihtaa etunimeä vai oletko jo vaihtanut?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 19:27

en ole halunnut , mutta lempinimeni on minulle rakkaampi kuin oma nimeni ...ja sillä minua nimitelläänkin.. :) virallisesti olen sitten omalla nimelläni...jota käyttävät lääkärit, virastot ym.. nipokkaat...:(

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 19:35

Olen ollut nimeeni tyytyväinen, ei ole ollut halua vaihtaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:39

Etu nimeni on Asmo karjalan nimistöä. En ole ikinä halunnut vaihtaa isäni antamaa nimeäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:41

eipä ole koskaan tullut mieleeni, ei edes silloin kun meitä samannimisiä oli kansakoulussa samalla luokalla viisi kappaletta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:46

haluaisin vaihtaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:49

Olen tyytyväinen isäni ja äitini antamaan nimeen,nykyisin nimisiäni ei näy annettavan uusille lapsille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:51

Äiti ja isä aikoinaan antoivat niin hyvän nimen ettei ole ollut tarvetta vaihtaa. Jos jotain vaihdosta tekisin, ottaisin toisen etunimeni kutsumanimekseni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 20:07

ei ole tullut mieleenkään etunimen vaihto.. sukunimen kyllä olsin nuorena halunnut vaihtaa, mutta sekin korjaantui avioliiton myötä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 20:25

Käytän nyt jo molempia etunimiäni. Totuttelua sekin on vaatinut. Minäkuva on myös nimessä, jota käytämme. Mutta voihan sen toisen nimen käyttöön otta jonkun niistä lukuisista sivupersoonista, tai vaikkapa yliminän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 21:03

Olen ollut ihan tyytyväinen nimeeni..vaikka nimi on kasoisnimi..eli - välissä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.10.2009 - 00:29

en ole. on niin tottunut omaan nimeen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 07:29

On käyny mielessä, vaikkei nykyisessä nimessäkään mitään vikaa ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 12:25

En ole koskaan halunnut vaihtaa vaikka minulla pitkä onkin tuo etunimi. Jo tässä iässä tottuu pitämään nimeä minkä on kasteessa kerran saanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.10.2009 - 14:22

En ole, mutta jos joudun aloittamaan vielä joskus uuden elämän, silloin aloitan sen uusilla nimillä. En siksi että entisessä olisi mitään salattavaa, vaan uusi alku olisi kaikin puolin uusi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:08

joo oon..oooonn miettinnykki sitä aika monta kertaa mutta sitte tyydyin iha tähä omaan vanhaan rakkaaseen nimeen :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:40

Omaan tyytyväinen.
Tyttärelle annoin kolme nimeä jos vaikka haluaa ottaa kutsumanimekseen jonkin muun kuin tämän hetkisen ensimmäisen nimen.