Voiko sähkösauna syttyä tuleen?

Haittaako jos sauna unohtuu useaksi vuorokaudeksi päälle? Olen hieman hädissäni sillä en haluaisi menettää saunaamme.

Avainsanat: sauna tulipalo hätätapaus apua hälyttäkää palokunta sähkökiuas paniikki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 19:17

huh huh meneppäs takaisin kotiin tai pyydä jotain muuta se saunasi sammuttamaan... kaikesta sähköskä... kaikella kunnioituksella sinulle.. ylitarkastaja... ja jos sopii , niin tarkastappas seuraavan kerran paremmin kotisi , kun ulos lähdet.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 19:13

APP!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:13

Kyllä voi sanon VPK kokemuksellani. Kannattaa otta asiasta selvää. Kun nykyään kännykälläkin saa saunan päälle. Herää kysymys VÄÄRÄ numero.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:17

aina ne suojaukset ei pelaa, voi käydä huonostikin, yleensä ne syttymiset kyllä sattuu siitä syystä että sinne on jäänyt pyyhe tai jotain muuta 'kuivumaan'

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:50

Riippuu miten pölyinen paikka on? Anna palaa jos on kovin kuumalle säädetty. Kyllä poliisit ja vakuutusmiehet saa selville että tahallasi teit sen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:52

Kyllä ilman muuta voi sytyttää tulipalon..on syttynyt monta tulipaloa sähkösaunasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:53

Jos pienessä saunassa tehokas kiuas, voi kiuas sytyttää koko saunan tuleen, jos liian pitkään päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 20:06

Yleensä järkevä sähkökiukaan omistava on ajastanut kiukaan lämpiäväksi määrättynä aikana,
näin ollen se kytkee virran automaattisesti pois. Mutta jos se on ajastettu jatkuvasti lämpiäväksi sitten onkin toinen asia, mutta uskon että nykyaikaisissa kiukaissa on ns. hätävara jolloin virta kytkeytyy pois automaattisesti. Ps. pilkkeilläkin lämpiävä sauna voi syttyä tuleen jos sitä ei pidä kunnossa tai vahdita.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.09.2009 - 21:44

Voi syttyä, enkä ihmettele yhtään jos saunasi palaa. Soita jollekin tutulle, tai vaikka sen paikkakunnan palokunnalle, niin käyvät sammuttamassa sen kiukaan tai vaihtoehtoisesti saunan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 23:37

Ei se syty, ellei sen päälle tipu mitään ylimääräistä.
Kiukaassa on termostaatti ja se toimii aivan samoin kuin sähköpatteri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.10.2009 - 00:19

kai se mahdollista on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.10.2009 - 14:18

Voi varmaankin jos tulee jonkinlainen oikosulku. Mutta taitaa olla aika harvinaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.10.2009 - 11:04

hyvä kysymys, olen itsekkin joskus tuota miettinyt.