Mitä teen, kun 15 hengen ryhmä alkaa jakaantua? Ja miten toimin niin, että pienryhmät eivat alkaisi toimia toisiaan vastaan?

kyseessä on 15 nuoren leiri joka on toiminut pari päivää hyvin tiiviinä ryhmänä, mutta nyt ryhmä alkaa jakutua pienryhmiin. Mitä teen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 19:05

uusi haaste, johon yksilöt innostuvat, pienryhmät hajoaa , ja uusia alkaa muodostua, mutta jonkin aikaa ollaan lähtöruudussa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 19:19

Juuri noin kuin vähäviisas sanoi. Olen ollut vuosia yhteisön vastuun kantaja.

Lisätty: 30.09.2009 - 19:27

Minä aikoinaan järjesti katastroofin jossa kaikki auttoivat toisiaan ja taas ME henki oli päällä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:23

yritä keksiä työtä joissa jokainen laittaa itsensä likoon , ei siis ryhmässä , silloin he huomaavat et ei se ryhmä aina auta , kun pitää yksin taistella vaikka jossain kilpailussa esim..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 19:43

Ennen 60-luvulla jos kolme ihmistä seisoi kadulla poliisit huusivat ämyreihinsä HAJAANTUKAA.
Siihen minä olen luottanut että joukoissa tyhmyys tiivistyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 20:31

Kysy, mihin ryhmään jokainen haluaisi kuulua, valinnaisesti tietenkin. Jaa sitten uudet ryhmät, ihmiset tutustuvat paremmin toisiinsa. Nimimerkki esimiestyössä 18v.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.09.2009 - 21:07

Jos leirin kannalta ei ole välttämätöntä toimia yhtenä ryhmänä, niin eikös se ole ihan luonnollista että pienryhmiä syntyy. Kaltaisensa hakevat seuraa toisistaan. Viihtyvyys tulee paremmaksi kun saavat olla pienryhmissä.