Hei saako normi abloy sisäoven "lukkopesää" roplaamalla siihen lukon? Lukitus sillätavalla että kääntää kahvan ylös

Siskon kaveri oli nöin tehnyt, pitäisi oveen saada lukko. Ei saisi rahaa kulua/asennustoimia kauheasti suorittaa...Se pitäisi kyllä saada kun vaan avaa lukkopesän ja sieltä jotakin roplaa...

Lisätty: 30.09.2009 - 17:36

EDIT: tarkotiin tuolla ovella tarkoitin sitä että siinä on abloyn kahava ja lukkopesä eli onko ovi sitten sillätavalla että kun kääntää kahvan ylös sitä ei toiseltapuolelta saa alas? Vai millätavalla se on sitten lukossa?

Avainsanat: lukko abloy koti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 17:33

Mikä lienee: normi abloy sisäovi? Tietääkseni Abloy ei tee ovia.

Yksinkertaisen välioven lukkorungon ovessa voi kääntää ylösalaisin. Lukon telki on käänettävissä lukkorungossa. Avattua saa sitten kahvasta nostamalla

Niin oli kysymys lukitsemisesta, se tapahtuu edelleen avain pesästä.

Lisätty: 30.09.2009 - 17:51

Osta WC:n lukko niitä taitaa löytyä vielä nostokahvalla lukittavia

Ja siskos kaveri hommiin jos on jo tehnyt. Hällä pitäis olla taito typpysissä.
Mitäs täältä kyselet.?

Lähteet:
Abloyn www sivut

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 17:10

Osta (vasen) kätinen lukko ja asenna se oikean kätiseen oveen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 17:30

lettupino neuvoi, roplaaminen ei oikein kannata (pian sulla on 'aina auki' ovi)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 18:11

Ei saa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 18:28

Juu, on tullut roplattua. Ei toimi sen jälkeen. Munalukko on kiva keksintö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 18:49

Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon, että abloylukkojen kanssa roplaaminen on alan ammattimiesten hommaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 00:01

Jos siinä on kahvan yläpuolella peitekilvet, niin lukko on sama kuin vessan ovessa.
Siihen siis saan samanlaisen lukituksenkin. Mallista riippuu saako siihen kahvan vai helan siihen ylempään reikään.
Kovin suuria roplauksia ei kannata tehdä, sillä ei valmis pakettikaan maksa paljon mitään.
images.google.fi/imgres?imgu...i%26sa%3DG