Otappa tilaamasi lehti käteesi

Nyt avaat sivu sivulta ja lasket lopuksi paljonko olet ostanut mainoksia. Kerro mikä lehti ja kuinka monta prosenttia lehdestä oli mainoksia ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 20:24

Suomen lehdet ja lehtitalot elävät kaikenlaisilla maksullisilla ilmoituksila ja mainoksilla. Ei olisi Suomessa montaakaan lehteä jos ei olisi ilmoituksia, ei olisi edes Hesaria. Lehdissä saa olla maksullisia ilmoituksia yhteisestä sivumäärästä 40%, se on melkein puolet, jos % ylittää silloin lehti joutuu maksamaan sakkoja valtiolle. Ps. Suomessa olisi ainoastaan joitakin puoluelehtiä jos liike-elämä tukisi mainoksillaan. Lehdet eivät eläisi pelkän tilaajamaksun varassa.

Lähteet:
Oma vankka tieto.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 15:53

Hesariahan se lehti on, en jaksanut laskea mutta arviolta kolmasosa on jonkin sortin kaupallisia tiedotteita

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 16:13

Jade lehti noin puuolet mainoksia. ja muitakin on sellaisia lehtiä missä on samman verran mainoksia ei mitään järkeä ole maksaa mainoksista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.09.2009 - 16:50

Ilmaisjakelulehti. Mainoksia reippaasti yli puolet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 17:13

Tieteenkuvalehdessä on joka paketissa mainoksia mukana ja lehden välissä monta mainosta. Muuten loistava lehti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 17:22

Saattaahan niitä mainoksia olla vaikka kolmasosa. Jos ei maksettuja mainoksia olisi niin luultavasti lehti olisi puolet kalliimpi kuin mitä nyt on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 17:31

Ei yhtään, sillä en ole tilannut mitään lehteä. Pärjään todella hyvin ilman julkkisjuoruja ja muiden kauniita koteja sekä vaatteita. Kun ei tiedä, ei osaa halutakaan. Netti riittää minulle tiedonvälitykseen, telkkarista näen pääuutiset, siinä kaikki. Lehtimoguleja en aio elättää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 18:52

Meidän sanomalehdessä on tänään mainoksia reilu kolmannes. Ja jos niitä mainoksia ei olisi, ei olisi tavallisella ihmisellä varaa tilata koko lehteä. Tilausmaksut kun kattavat vain jakelun ja painokustannuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 20:38

Seiska
* Mainoksia = Ei kovin paljoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.10.2009 - 00:21

ei ole mainoksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 11:14

Sivuja on 138 ja mainoksia 49 sivua. Huh! Enpä ole tullut ajatelleeksi kun muuten tykkään lehdestä siinä olevien asiallisten ja kiinnostavien juttujen takia. No, eräänlaisia juoruja mutta tyylikkäästi kirjoitettuna. Eeva nimittäin. Ainoa tilattu lehti, joka minulle tulee.