Lipponen ja viinit

Onko mielestänne ok kun eduskunta piti isot juhlat ja tilasi viiniä Etelä-Afrikasta, Lipposen järjesti juhlat, kävi maistelemassa viinejä ja mokasi tilauksen teknisesti? Viinit ovat tullissa vieläkin ja pilaantuneet ehkä.
Eikö mitään vikaa törsäilyssä?
(lähde: HS)

Lisätty: 30.09.2009 - 09:24

Demari tietysti hyväksyy demarien toimet, se nyt on selvää.
Pistetäänkö sitten demarit maksamaan nuo viinit, eivät ole halpoja, se vinkiksi!?! Jos vaikka joku ammattiyhdistys avittaisi..!

Avainsanat: ylikalliit juhlat päätösvalta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 09:35

Tottakai se oli vain oikeus ja kohtuus, että tunnettu Sommelier Monsieur Paavo Lipponen hankki Eduskunnan juhlaviinit suoraan tuttavansa viinitilalta.
Valtio maksoi Lipposen matkat sinne viinitilalle Etelä-Afrikkaan, maksoi palkkaa hänelle, ylläpidon,ruokailut, päivärahat (josta varmaankin ruokailut vähennetty?).

Suomen Valtio maksoi nuo kaikki kulut ja varmasti paljon muutakin, edustusta, lahjoja yms.

Eduskunnan juhliin tunnettu Viinimestari Lipponen ei kuitenkaan löytänyt työnantajansa Suomen Valtion omistamasta Alko Oy:n viinivalikoimasta tarpeeksi "hyvää" viiniä. Niitä viinejä sillä Alkon listalla on muuten noin 1500....

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 09:16

Jörski Paavon viineistä lisää A-Tuubissa, hesari on vielä tuolla maantienlaidassa:
atuubi.yle.fi/keskustelu/id-2004574

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 09:17

töpeksintää, mutta pieniä ovat silakat joulukaloiksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.09.2009 - 09:30

Kai sitä on tärkeimpiäkin asioita kuin murehtia joittenkin viinien kohtaloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 11:51

Rabbi ja Pappi ajoivat pahan autokolarin.

Autoista ei jäänyt mitään ehjäksi. Kuin ihmeen kaupalla kumpikaan ei saanut kuin muutaman pienen kolhun. Päästyään autoistaan pappi ja rabbi ihmettelivät tapahtunutta ja totesivat että sen täytyi olla jumalan tahto ja merkki siitä että molempien uskontokuntien tulisi yhdistyä.

"Minulla on idea" sanoi rabbi ja jatkoi "Näköjään autostani jäi jotain muutakin jäljelle, nimittäin pullo hienoa ehtoollisviiniä, sekin on varmaan jumalan merkki että meidän pitäisi ottaa viiniä ja juhlia tätä pelastusta".

Pappi oli samaa mieltä edelleen. Rabbi kaatoi papille ison lasin viiniä ja pappi joi sen. Kun pappi oli juonut viinin hän tarjosi lasillista Rabille joka kieltäytyi ja sanoi: "Ei kiitos, odotan mieluummin poliisia".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 17:59

Kaikennäköistä paljastuu politiikkojen tekemäksi nyt, kun ovat alkaneet toisiaan vahtia. Se on hyvä, rajoittavat vähän tekemisiään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 18:57

Johan tuo on alkoholin väärinkäyttöäantaa hyvien viinien pilaantua. Tuskin olivat edes sieltä halvimmasta päästä.