Osaatko neuloa sukat?

Avainsanat: sukkien neulominen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 22:58

osaan , lyhyitä tai pitkävartisia , mitä vaan ketäkin haluaa... :) nyt just kudon veljen tyttärelle pitkävartisia , seitsemästäveljeksenlangasta polvisukka- mallisia ... sukkia..niisä o kuvio edessä.....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 22:41

En,mutta olen taitava kuluttamaan niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 22:41

Nolottaa myöntää,mutta en osaa :-[

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 23:14

No en todellakaan..kunpa osaisinkin.Kouluaikoina olen neulonut sukat viimeksi :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.09.2009 - 23:24

Kyllä osaan. Ja kohta on taas pistettävä puikot heilumaan kun tilauksia alkaa satelemaan. Tein keväällä varsia valmiiksi joten ei tarvitse kutoa kuin teräosat enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 00:19

Kyllä olen sen taidon oppinut...ei kyllä ole moneen vuoteen tullut sukkia kudottua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.09.2009 - 00:26

Olen osannut, mutta kantapään teko on unohtunut. Pitäisi jostain kaivaa ohjeet ja sitten kokeilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 00:54

en ole koskaan edes yrittänytkään, tässä asiassa äiti on pitänyt pojastaan huolta näihin päiviin asti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 01:20

Osaan neuloa, mutta en takaa mitä niistä tulee ja kuka niitä voi pitää? Paremminkin siis kuluttaja puolella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 06:21

En minä enää osaa, taito on unohtunut ja äitini tekee niitä mielellään, samoin kuin lapasia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 06:34

Osaan neuloa sukkiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 07:16

Osaan neuloa sukkia. Aika monet on tullut neulottua. Näin syksyisin tulee katottua lankauutuuksia sillä silmällä..

Ekat sukat neuloin joskus ala-asteella. Ne olivat työn ja tuskan takana; liian tiukkaa, kädet hikosivat, metallipuikot vääntyivät, kavennus meni väärin, pura ja keri. Lopulta kaksi sukkaa oli valmiina, hieman erikokoiset. No, eihän jalkaterätkään ole aivan samanmittaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 08:25

Pipon olen virkannut joskus kansakoulussa, mutta en sukkia.
Joskus olen parsinut reiän sukasta. Mummon kutomia ei sovi heivata roskiin, jos jostain lanka päästää. Sellaisia ei saa kaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 08:29

Tottakait osaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 09:12

en osaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 12:35

ooo..osaan, mutta viimeksi kun tein sukkia,todellakin TEIN niitä sitten koko yläasteen. mutta tulivatpa valmiiksi kuitenkin, enkä ole sen jälkeen puikkoihin koskenut,enkä koske.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 13:56

Todistin itselleni muutama vuosi sitten että osaan. Yksi sukka tuli tehtyä tosi hyvin, mutta paria odottaa vieläkin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 15:12

Osaan neuloa sukat,olenhan käynyt anopin sukkaopiston.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 16:29

Kyllä osaan on tullut kudottua monesti lapsenlapselle omalle lapselleni ja vävylleni. sekä myös myyjäisiin olen kutonut myyntiin kaupaksi ovat hyvin menneet. Saa nähdä monetko kudon tänä syksynä.Jos on sellaisia jolla on tarvetta niin sit kudon heille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 17:27

Olen jo monet sukat tehnytkin tänä syksynä, oisko neljät. Ja tänään aloitan taas uuden parin tekemisen. Sukkien neulominen on ihanaa !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 22:12

Tottahan toki osaan, kantapäätkin.....se on hauska talven harrastus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 23:14

Osaan, vaikka ala-asteella sukankutomista opettajan oli vaikea neuvoa, koska olen vasenkätinen. Osaan lukea myös neulomisohjeita, mutta liian harvoin jää tälle harrastukselle aikaa. Olen silloin tällöin joutessani kutonut sukkia ja kynsikkäitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.10.2009 - 00:14

olen ainakin joskus osannut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 11:18

Kyllä osaan mutta en pidä viidellä puikolla kilisyttelystä, joten kahden puikon sukat kavennuksineen päivineen oli tervetullut löytö. Nyt sukkia syntyy entistä jouhevampaan tahtiin.

Lähteet:
www.kaspaikka.fi/neulonta/as...kolla.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:42

jooo..kai?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:50

Olen neulonut useita ja tyttären 25 kokoiseen jalkaan ne on aika nopea tehdä.