Onko sinulla puhelimenlaturi aina kiinni pistorasiassa?

Vai irrotatko se, kun puhelimesi on ladattu. Jos laturi on aina kiinni pistorasiaan, se kuulemma kuluttaa vuodessa yli 20€:n edestä sähköä ihan turhaan.

Avainsanat: puhelimen laturi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.09.2009 - 09:14

kyllä on

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 22:28

Ei tietenkään ole laturi pistorasiassa,kustannuksia en tiedä,ihan mahdollista tuo kustannus,mutta ihan turhaa,tosiaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 23:10

aina kun olen ladannut kännykän tai jonkin muun vehkeen , poistan pistokeen rasiasta , niin kuin myöskin poistan virrat kaikista muistakin, joissa on virtaa päällä , joita en tarviikkaan..en myöskään pidään niitä valmiustilassa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.09.2009 - 23:17

Suurimman osan aikaa on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 30.09.2009 - 00:22

On vain latauksen ajan, ei muuten.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 00:28

Otan aina latauksen jäkeen pois pistorasiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 00:30

Ei tietenkään ole.Sehän on vain turhaa sähkölaskun tekoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 01:02

ei ole kotana, töissä kyllä sellainen laturi/teline

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 01:36

Ei tietenkään ole aina kiinni, koska kuluttaa kokoajan sähköä. Puhelimen lautaus kerrat kuluttavat myös aina akkua ja lyhentävät käyttöikää ja latausten määrää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 07:28

Ei ole silloin kun on taskussa matkalla mukana laturi meinaan.
Autossa on inventteri jolla lataan salkun, puhelimen, navigaattorin, kameroiden ym akut.
Silloin täytyy kaikkien laturitkin olla autossa mukana matkalla. Auton yksi savukkeen sytyttimen pistoke ei riitä kuin yhteen laitteeseen. Jakotukilla saa monta 220 v laitetta samaan aikaan pelaamaan.
Olen huomannut ettei nykyisin kannata lähteä ilman ko laitetta sillä voi karhun lempimiskuvat jäädä ottamatta kun kameran akku tyhjenee h-hetkellä.
Saa sillä inventterillä veneessäkin tuulastus halogeenin loistamaan 220 V.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 08:45

Ei laturi, mutta pari-, kolmekymmentä muuta laitetta taitaa olla aina valmiustilassa.
Talvella niiden kuluttama sähkö siirtyy jokseenkin sataprosenttisesti lämpönä huonetilaan ja vähentää muun lämmityksen tarvetta.
Vanha tietokoneeni piti koko yläkerran lämpimänä kovimpia pakkasia lukuunottamatta.
Kesällä kannattaa siis sulkea turhat laitteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 12:40

ei. se on vain sen verran jotta saan puhelimet ladattua.
joku mulle aikoinaan sano ettei kannata pitää laturia pistokkeessa ilman puhelinta koska jollain oli poksahtanu laturi tämän seurauksena-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 16:38

Kyllä se on kiinni pistokkeessa kokoajan ainakin meillä. Mieheni sanoo että se riippuu laturista kuluttaako vai ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 16:39

Vain puhelimen latauksen ajan on seinässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 23:52

Otan pois pistorasiasta, koska laturi lämpenee ja jos oikein tarkasti kuuntelee (nukkuessa) se pitää ääntä vinkumalla joka ainakin minun korviani arsyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.10.2009 - 00:15

kyllä on melkein koko ajan seinässä kiinni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.10.2009 - 21:55

Ei ole sillä vaikka puhun puhelimessa päivittäin ainakin tunnion on siinä niin hyvä akku että kestää viikon yhdellä latauksella. Sen viikon laturi odottaa laatikossa, olisi johtokin koko ajan tiellä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 13:18

Vain silloin, kun lataan puhelinta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.10.2009 - 20:00

Samma här. Eli ei koskaan muulloin kun ladatessa.