Mitä tarkoittaa retostelu?

Kun en tiedä.

Lisätty: 30.09.2009 - 07:45

Kiitos kaikista vastauksista, näin vähän arvelinkin. Kun minulla on koulussa yksi opettaja jolla on jonkin pakkomielle tuohon sanaan niin piti saada tietää mitä se oikeasti tarkoittaa!

Avainsanat: retostelu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 21:14

Kaikenlainen näytteleminen ja turha kehuskelu, toisten mollaaminen itseensä hyvää tuottaen, tässä näitä on vähän.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 21:05

Samaa kuin kehuskelu. Kehua retostella = leuhkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 21:08

Jos mulla on satku taskussa ja menen kylille retostelemaan ja näytän kaikille,että on millä mällätä huudellen:köyhät kyykkyyn!Tai kehua retostelen aamulla töissä kuinka illalla kapakissa viini virtas ja naisia riitti yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.09.2009 - 21:16

Kaikki ylikorostunut kehuminen, mielellään vielä hiukan liioiteltu. Se on sitä retostelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 21:21

Paukuttele vaikka henkseleitäs jos sulla on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 21:22

Itseensä keskittyvä toisia väheksyvä.Edelliset vastaukset olikin jo niin tyhjentäviä että ei ole tarvetta kopioida.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 21:25

Kehuskella,leveillä,elvistellä,paukutella henkseleitä=retostella=tyhmää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 21:31

Meilläpäin se on kehuskelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.09.2009 - 23:03

Silloin itsekehu haisee ja pahasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 00:33

Elvistelyä,kehuskelua ym. turhanpäiväistä itsensä ja oman hyvän esiin tuomista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 14:17

Ylenpalttinen kehuskelu. Taidan itsekin joskus sortua moiseen ;-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 01.10.2009 - 00:10

kehuskelu