joudunko maksamaan myyjälle erotuksen kun hän otti ostamani auton pois kun en pystynyt sitä kokonaan maksamaan

Lisätty: 02.03.2008 - 16:08

olen maksanut toukokuun loppuun asti vakuutuksen ja autovero on myös maksettu.
tästä autokaupasta ei ole tehty mitään papereita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.03.2008 - 18:09

Vaikeampi tapaus, jos mitään paperille ei ole laitettu. Siis miten kauppanne oikein toimi? Mitä erotusta takoitat? Jos olet ostanut auton, maksanut siitä jo jotain, myyjä ottaakin auron takaisin... Eikös silloin hän ole sinulle velkaa ne maksut, jotka sinä hänelle jo maksoit...? Eikös autovakuutuskin ole henkilökohtainen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 02.03.2008 - 20:44

auto maksoi 3300 euroa ja on vuosimalli 1987 töyöta corlla
Niin tehtiin sellainen suu sanallinen sopimus,kun tämän automyyjän vaimo on poliisi .
Sovittiin että maksan auton 1/2 vuodessa,mutta tuli taloudellisia vaikeuksia ja enkä pystynytkään maksamaan sillai kun sovittiin. Minun laskujen mukaan olen velkaan enään 80 euroa. Mitä teen jos tuo myyjä vaatii minulta korkoja niiltä viideltä vuodelta.Kerro mitä minun täytyy tehdä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.03.2008 - 18:47

unohda koko juttu sehän oli vaan kulkuväline,nyt pelastat omalta osaltasi maailmaa kun toyota ei savuta koko pitäjää peittoonsa.

Lähteet:
kokemusta löytyy toyotasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.03.2009 - 10:32

Joo, kyllä voi olla vähän vaikeaa ilman papereita. Kopiksessa joskus opetettiin laskentakaava, miten lasketaan, mitä MYYJÄN on palautettava asiakkaalle jo maksetuista osamaksuista, jos kauppa purkaantuu. Eli myyjä maksaa jo maksetuista osan pois.