Tietokone modemimme "sippasi" Onko muilla käynyt samoin ?

ONNEKSI lasku oli tallessa ja takuu voimassa. Saimme uuden eikä maksanut mitään. Nyt "pelittää"

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 01.10.2009 - 00:07

Eipä ole tähän mennessä vielä noin käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 12:51

Ylijännite niitä rikkoo ja on mennyt useita.
Eräskin meni joulun ja uudenvuoden välillä oli ollut ukonilma ja useita tietokoneitakin oli pimennyt kertoi huoltofirma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 13:34

Itselle ei ole käynnyt, mutta tunnen vastaavia tapauksia. Itse asiassa yksi vähän heikko liitos jonkun komponentin kohdalla riittä siihen yllättävään sippaamiseen. Nykyisin eivät juuri yritäkkään korjailla vaan takuun voimassa ollessa pistävät suoraan uuden masiinan kouraan.

Karvaisesta kokemuksesta olen oppinut pistämään kaikkien ostamieni tavaroidoiden ostokuitit ja takuulaput visusti talteen, se kannattaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 15:23

Kyllä niitä aina joskus menee. Ovat sähköpiikeille ja ukkoselle herkkiä laitteita. Takuukuitti kannattaa pitää aina tallessa, mutta ukkosen ja salaman särkemiä laitteita ei korvaa mikään vakuutus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 15:59

Ei mikään yllätys ukkosella, että jotain särkyy.
Kerran kotiin tullessani oli puolet talon laitteista pimeänä, kolme digiboksia, videotykki, stereot ja vielä tv-antenni.
Yksi digiboksi piti panna huoltoon ja uuden tv-antennin asensin sisälle.
Naapuri väitti, että ei ollut ukkosta, mutta vaikea uskoa mistä muusta olisi voinut olla kysymys.
Moneen kertaan buuttaamalla sain koneet vähitellen virkoamaan, paitsi yhden. Antennia en yrittänytkään, digiboksin signaalimittari näytti sillä puhdasta nollaa. Pelkällä johdonpätkällä tuli lähes riittävästi.
Tietokoneille ja oheislaitteille ei käynyt kuinkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 16:51

Vuosi sitten jouduin hankkimaan molempiin nettiyhteyksiini uudet modeemit. Ei paljon naurattanut, kalliiksi tulee tämä kahdessa paikassa asuminen. Kun en osaa päättää, missä haluan asua, niin en osaa luopua siitä kaupunkiasunnostakaan. Tästä maaseutukodista en koskaan ole aikonutkaan luopua. Kaupungissa asuu aikuinen tyttäreni vielä toistaiseksi, joulun jälkeen lasten serkkutyttö muuttaa myös meille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.09.2009 - 16:58

Onhan nuo ritisseet ja paukkuneet (televisio, modeemi, näyttö, tietokone) ukkosilla, mutta eivät ole hajonneet. Saattaa joskus vielä hajota, kun ei aina muista repiä johtoja seinästä kun lähtee kotoa pois, eikä edes kotona ollessa. Joskus kun se ukkonen tulee niin varkain, että sen kuulee vasta kun on jo kohdalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 18:05

-Kerran on modeemin ukkonen särkenyt. Monet vuodet olen katkaissut pääkytkimestä kaikki virrat niin ei tarvitse johtoja repiä. Se onkin sitten jos olemme poissa kotoa pahempi asia jos tulee ukkonen, tämä alue on niin herkkää särkemään, silloin ei auta olla kuin peukut pystyssä.

Lähteet:
Oma tieto