Mitä veikkaatte, milloin Artic Sea rantautuu?

Mikä sitä ylipäätään pidättää merellä? Miksi sitä ei voitu ajaa enimmäiseen satamaan, määräsatamaan tai vaikka Suomeen, vaan se seilannut merellä jo kuukausia?

Avainsanat: artic sea

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 07:21

Ei sitä tiedä vaikka jäisi aavelaivaksi ja omistajat saavat vakuutuksesta korvaukset, eniten kyllä ihmettelen missä ne ohjukset nyt on, ei pelkkien Stora Enson lautojen takia kukaan laivaa kaappaa, ja mitäs ne Venäläiset viikkoja Suomalaista laivaa tutkivat, on kylläkin ulos liputettu , ja se on varma että kun sen miehistön suut on tukittu niin pikkuhiljaa he myös poistuvat ja toimitaan niin ettei ikinä mitään kykene sanomaan.

Lisätty: 29.09.2009 - 09:50

M/S Arctic Sea -laivan omistaa 3 Suomessa vakituisesti asuvaa Venäläis taustaista miestä, laiva on rekisteröity Maltalla yritykseen.

Kysyjän kommentti

Ei näy, ei kuulu...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 07:10

Kinkkinen juttu. Tulisko viikon sisällä,mutta mihin satamaan?Kai joku salaisuus sitä pidättelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 07:10

Ymmäsin uutisjutuista että laivalta on jo kuukauden ollut menovesi loppu ja se on Venäjän laivaston hinauksessa. Kaippa se esti polttoaineen saannin Gran Canarialtakin.

Silloin sitä ei voi ajaa mihinkään satamaan. Mikä mökä nousisisi jos Venäjän sotalaivat tulisi nuuskimaan Suomen satamia?

Lisätty: 29.09.2009 - 08:32

Arctic Sea ei ole suomalainen laiva; Purjehtii Maltan lipun alla ja omistajat ovat venäläisiä. Miehistö oli pääasiassa Argangelista joka ei tietääkseni ole Suomessa.

Lisätty: 29.09.2009 - 11:12

maarit3 lle tiedoksi:
Laivan rekisteröity omistaja Arctic Sea Ltd, Malta
tietääkseni Ldt tarkoittaa osakeyhtiötä.
Osakkeen omistajista on turha kinastella.

Lähteet:
fi.wikipedia.org/wiki/M/S_Arctic_Sea

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 08:32

Siksi mikään satama ei ota ko. laivaa laituriin kun sen perässä tulee Venäjän sotalaivoja. Venäjän sotalaiva missä tahansa länsimaisessa satamassa... ei ikinä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 09:17

en halua venäläissii moisel paatil tän suomesatamaan , jot seilaiskoon siel mis seilaakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 10:07

Odottavat massiivisen toimittaja armyn poistumista ja virittelevät parempia selityksiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 11:29

Rantautuu varmaan kunhan valtiovalta antaa luvan julkaista uutisen,siihen saakka "seilaavat" siellä sun täällä suuren salaisuuden keskellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 12:24

Vahvistamattomien tietojen mukaan eri maailman merillä puutavara-lastissa seikkaillut rahtilaiva Arctic Sea olisi ollut tuomassa puutavaraa Matti Vanhasen seuraavan talon työmaalle. Matti Vanhasen ylimääräinen tiedostustilaisuus asiasta televisiossa tänään klo. 12.30.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.09.2009 - 13:07

Ei ikinä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 16:28

Seilaa kohti Välimerta, ei vielä kuitenkaan Gibraltarilla, hidasta ja pitkäveteistä kuin venäläiset romaanit.