X
Kysytty: 29.09.2009 - 01:29

Haluaisin saada lisää tietoa osakesijoittamisesta...

Mistä voisin aloittaa? Miten osakkeita kannattaa ostaa? Onko sinulla kokemuksia osakekaupoista? Löytyisikö mistään asiaa käsitteleviä kirjoja (suomalaisesta etsin, mutta en löytänyt mitään)? Entä mitä tulisi tietää? JNE...

www.nordnet.fi/mux/web/nordn...index.html
Onko tämän kaltaisia sivustoja enemmänkin? Miten ne toimii ja kannattaako niitä käyttää?
Olen kuullut, että Tapiolan kautta pystyy avaamaan EQ pankkiin tilin jota kautta pystyy myös ostelemaan osakkeita reaaliajassa, kannattaako tämä ja miksi; entä onko sinulla kokemusta?

Suuret kiitokset näin etukäteen.
Ainoastaan vilpittömiä vastauksia, ei pelkille pisteiden keräilijöille. =)

Avainsanat: talous osakkeet osakesalkku osakekaupat epätieto pörssi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 02:25

Heititpä kinkkisen näin yöllä.
Osakkeilla olen pelaillut aika kauan, neuvojilla ja ilman. Lopputulos ei juuri eroa muuten kuin siinä, että neuvot ovat varsin kalliita.
Aina joskus pulpahtaa uutisia, kuin joku papukaija tai simpanssi on lyönyt huippumeklarit osakesijoituspelissä. Aikamoista arpapeliä siis, jos arvaamalla saa yhtä hyvän tai paremman tuloksen kuin asiantuntijat.
On tullut hyviä voittoja ja hirvittäviä arvonmenetyksiä, mutta hajasijoittamalla lopputulos on tasaantunut jokseenkin plus-miinus nollaan, ehkä kuitenkin plussan puolelle. Hermojen täytyy olla kunnossa siinä leikissä, kun esim. kymppitonni muuttuu jollain soneralla muutamaksi sataseksi. Siinä saa tehdä monta hyvää kauppaa, että on edes omillaan.
Reaaliaikaisesta palvelusta ei minun mielestäni kannata maksaa, ellet aio pelata hyvin agressiivisesti ja isoilla panoksilla.
Varminta on sijoittaa pitkäksi aikaa yrityksiin, joilla uskot olevan tulevaisuutta. Yleensä "tylsät" teollisuudenalat ovat niitä parhaita.
Osakkeet kannattaa tietysti ostaa halvalla, eli yleensä silloin, kun maailma näytää romahtaneen niin kasaan, että noususta ei ole enää toivoa. Nyt on esitetty pieniä toivonpilkahduksia ja kurssit ovat nouseet kohisten. Vuorossa saattaa olla laskua, sitä ei kukaan tiedä, mutta pitkässä juoksussa (5v, tai enemmän) ne todennäköisesti nousevat lisää.
Kommentteja saat vaikka täältä keskustelu.kauppalehti.fi/5/...p;start=30
Ketä noista nyt sitten uskoo, vai tietääkö itse kaikkein parhaiten, se on jokaisen itse päätettävä.

Lisätty: 29.09.2009 - 07:30

Tähän on melkein pakko sanoa, että kerran teki mieli sanoa, että olisi kannattanut tehdä juuri päinvastoin,kuin täällä (pankissa) on neuvottu. Sanoinkin.
Sitten tuli lama,eikä pankeista enää saanut neuvoja, ainakaan ilmaiseksi.

Kysyjän kommentti

Kiitokset vastauksestasi!
Siitä oli eniten apua ja tuli vieläpä nopeasti. =)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.09.2009 - 05:48

Suomalainen Pössisäätiö pitää mielestäni hyvää sivustoa aiheesta.
www.porssisaatio.fi/
Jos näillä neuvoilla ei alkuun pääse niin sitten ei millään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 07:12

Mielestäni pankeissa on hyvät neuvojat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 07:29

Me vaihdoimme syksyllä osakkeet pitkäaikaiselle talletustilille, voitto on varmaa ja luotettavampaa touhua. Osakesalkusta alkoi jo pääomaa hävitä. Julkisesti mitä tiedossa on niin tanssin opettaja Åke Blomkvist hävisi puolet pääomastaan eli miljoona €. osakesijoitus ei enää ole mitään nopeita voittoja tuottavaa ja ison riskin ottaa kun niihin sijoittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 11:39

Jos mulla olis osakesijoittamisongelmia kait kääntyisin pankkiirini(Ankan) puoleen,siellä alan asiantuntijoita pilvin pimein tai tosiaan jumppiksen mainitseman porssisaation.