Onks kivaa seistä jonossa ja varsinkin jos jono liikkuu hitaasti? Miten saat aikasi kulumaan?

Mä katselen jonottajien pukeutumista, reagointi (alkaako kuula punottaa) vaan lähtevätkö pois.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.09.2009 - 23:58

seuraan noita itänaapurien sähellystä.

Lisätty: 29.09.2009 - 00:00

Eipä tuo kivaa ole mutta jos kantavat tänne Bentleyllä raahaa niin en pane pahakseni.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.09.2009 - 00:03

Samalla tavalla se aika kuluu seison jonossa tai istun kotisohvalla. Ei se sen kummempaa ole. Ihan kivaa kumpikin ajankulun kannalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 00:13

Jonottaminen kysyy pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä,molempia ei mulla ole tarpeeks,mutta kun vaihtelee jalalta toiselle,teen salaa jotain jumppaliikkeitä,nousee varpaille ja laskee hitaasti alas,kierittelee olkapäitä ym.niin jotenkin se aika kuluu ja maali lähenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 00:38

vältän jonoja aina kun suinkin mahdollista, jos jonoon joudun, karkaan muihin maailmoihin ajatuksissani ... kivaa vai ei , siinä menee kuin muukin pakollinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 00:42

Oli armoton sydäntalvi Neuvostoliitossa aikoinaan. Hirvittävä pakkanen ja ruokakaupan edessä valtava jono. Kaupasta tulee ulos johtaja ja sanoo jonottajille:
- Kaikille ei kuitenkaan riitä tavaraa. Menköön kaikki juutalaiset kotiinsa!

Tunnin päästä johtaja tulee jälleen ulos:
- Tavara uhkaa loppua. Lähteköön kaikki puolueeseen kuulumattomat pois!

Tunnin päästä johtaja tulee jälleen ulos ja puhuttelee jonottavia kommunisteja:
- Arvoisat kommunistit. Tavara on valitettavasti kokonaan loppunut. Myös kommunistit lähtevät kotiin. Joukosta kuuluu mutinaa:
- Perhanan juutalaiset. Ovat saaneet lämmitellä kotonaan jo kaksi tuntia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 00:45

Jonoissa meinaa aina hermo palaa,mutta silti kiltisti odotan omaa vuoroani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 00:51

Jonossa voi tosiaan harrastaa väliin jäänyttä jumppaa.
Näin syksyllä monella on mukana sontikka, jota voi oivallisesti käyttää kepin asemesta.
Jononottaessa on myös hyvää aikaa soittaa äidille, ex:lle palauttamatta jääneistä esineistä eikä uudelle kullanmurulle ei voi koskaan vakuutelle rakkauttaan liian usein.
Jos aikaa jää, voi harjoittaa itämaista mietiskelyä ja hiljaa lausua mantraa, ettei häiritse lähestyvän virkailijan työskentelyä.
Ei ole tosin tarvinnut jonottaa aikoihin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.09.2009 - 01:54

eiu tosiaankaan ole kivaa. varsinkin kun itsellä yleensä todella pienet ostokset kerrallaan.
yleensä vaan katselen ympärilleni ja odotan mahdollisimman kärsivällisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 07:05

Ei jonossa seisominen tuota hankaluuksia.Mietin mukavia asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 07:15

En tiedä kun en käy ruuhka-aikoihin kaupoissa?
Näin oloneuvoksena voi hommat ajoittaa halunsa mukaan.
(Nykyisin mahorkka haisee Ruotsin laivoilla)

Lisätty: 29.09.2009 - 09:56

Silloin kun Tsernopyl räjähti kävin Leningadissa. Eremitaasia kiersi jono pari kierrosta ukopuolella ja meidän bussillemme tekivät miliisit aukon jonoihin että pääsimme jonottamatta sisään. Silloin teki mieli antaa tikettini jollekin maatuskalle, mutta olin itsekäs ja kävin itse katsomassa Rasputiinin tappo portaikon. Kova ukko 7 luotia rinnassaan hoippui Nevan jäälle jonne saivat hukutettua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 07:23

Ei pinna minulta pala, ei ole enää mitään kellokorttia missään, ja näkee siinä ihmisiä samalla, kun muuten olen kattien kanssa vaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 08:15

Täällä meiteen kylässä ei ole mitään jonoja, ei ruuhkaa minnekkään, muuttakaa tänne.
-Ainut jono minkä olen nähnyt oli R-kioskilla yksi lauantai kun ihmiset olivat lottoamassa.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 08:16

Eihän jonottaminen ole mukavaa,mutta jos asia sen vaatii niin sit on jonotettava.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 08:29

Neuvostoliitossa en ole koskaan käynyt, en myöskään Venäjällä joten jonoista en tiedä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.09.2009 - 08:51

Yksi tuskallisimpia tilanteita mitä tiedän. Muita jonottajia tulee seurailtua, ei en minä tuijota, kulutan vain aikaani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 10:06

Olen aina hitaimmassa jonossa ja jonon vaihtaminen vaan pahentaa asiaa.
Jaksan odottaa, mutta pieni lapsi ei aina ymmärrä miksi jäätelö pitää ensin sulattaa ennen kuin sen saa syödä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 15:47

Kassajonossa lueskelen aikauslehtiä, muualla tarkkailen muita ihmisiä ja mietin, millainen tuokin ihminen mahtaa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 20:03

Eihän se jonottaminen niin mukavaa aina ole. Toisinaan siinä tapaa mukavaa juttuseuraa ja aika menee ihan mukavasti.

Itänaapurissa olen käynyt jonkun kerran. Jonot siellä syntyvät lähinnä täti pitkäsäärien lakatessa kynsiä tai juodessa tsajua. Tavaraa on hyllyt notkuen. Kaikkea saa nykypäivänä, jos rupukoita löytyy. Venakot eivät jonottele kiltisti, kuten me suomalaiset. Tunkevat röyhkeästi jonojen ohi.

Etelä-Karjalassa käydessä kuulee kaupoissa enemmän venättä kuin paikallista murretta. Timppa on siinä aivan oikeassa.

Tilaa jonossa saa, kuten eräs tuttavani sai kyselemällä "Haisenko minä p....lle?" Sai vastauksen "Et." Toteamus "Jaa, no sitten se olet sinä." Sai jonoa lyhenemään parilla ihmisellä hyvin nopeasti. Taktikointia kehiin!