Keitättekö aina kahvia jos tulee vieraita?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 28.09.2009 - 17:47

Riippuu vieraista. Kaikki eivät halua mitään kun tulevat. Toiset pelkän kahvin, ja jotkut kahvin kahvileipineen, joita minulla ei koskaan ole. Tuovat tullessaan syötävät ja kermat.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2009 - 17:41

Suodatinkahvia ei yleensä keitetä, kahvinkeitin hoitaa homman, jos tuttuja vieraita on niin jotakin tarjoan. Yleensä kaikki mikä vähänkin makeaa on , olen sen helttaani heittänyt. ja vieraat haluavat heidänkin seurassaan minun makiaa elämää viettävän. he tuovat tullessaan ne makiat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 17:59

Kysyn aina ensin, maistuuko kahvi, ennenkuin alan kahvia laittamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 18:01

Minulla ei käy kuin tuttuja. Tarjoan sitä, mitä sattuu olemaan. Ruokaa, kahvia, viiniä, tuoremehua, mitä milloinkin kaapissa sattuu olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.09.2009 - 18:12

Keitän ilman muuta elleivät he erikseen kiellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 18:42

Keitan mielelläni aina, kysymättäkin, vaikka itse juon vain 1 x pv aamulla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 18:49

Tottakai keitän, sehän on tapana suomalaisilla. Italialainen vävynikin kuulemma jo lentokoneen laskeuduttua Vantaalle kysyy: Saanhan sitten kermakahvit (ja sitten saunaan)?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 19:03

Juu kyllä kahvit tarjoan, jopa naapurilleni jos haluaa juoda.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 19:30

Ilman muuta tarjoan kahvit..jos ei kahvi maistu..niin voin teenkin keittää..joku ottaa mielellään viiniä lasillisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 19:33

Yleensä meil tuppaa käymään noit ruokavierait/tuttui, mut kyllä ainas kysyn ruuan jälkeen tai jos muuten vaan poikkeevatten, jot maistuiskot sufeet, joskus heitille maistuu, joskus ei... tai sitten on riittäny jälkkäri, jos oon laittanu, meitin pojat kyllä käydessään haluuvat kahvii... mut saavat sen kyl ite serveerata yleensä, joskus itte heille innostun keitteleen kahvia ja vaikkapa lämpimii voileipii uunis..., mut paljon riippuupi siitkin, mihin aikaan/minä viikonpäivänä vieraat tulee käymäseltään...

Lähteet:
Voihan vitsi, miten mä AINA saan vastauksestani näin pitkii, kun lyhyempikin riittäis, taidan vaan intoutuu liikaa:D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 19:38

Toki keitän kahvit jos vieras haluaa, ja usein haluaa, mutta saatan tarjota viiniäkin, ainakin jos on jo ilta. Kerran tarjosin vierailleni marjapuuroa maidon kanssa. Mehua olen tarjonnut, olutta tietenkin ja sitten koko illallisen, viime luantainakin meidän neljän hengen seurueemme paisui yhtäkkiä kymmenhenkiseksi. Kaikille riitti ruokaa ja rapuja, joita jotkut eivät olleet koskaan edes maistaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 19:48

Toki,toki,aina ystäville jotakin;milloin kupponen pressoa tai haudutettua teetä riippuen ajankohdasta,viiniäkin talosta löytyy,aina,joskus jopa oluttakin("vierasvaraa").

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 19:50

Yleensä kahvia, toisinaan tulee ruokavieraita. Sitä saa meillä mitä tilaa...no ei sentään. Baarikaapissakin on aina jotain jos väkevämpää kaipaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 22:06

kahvia aina eninmäkseen paitsi teenjuojat saavat teensä, mutta jos tarjoan väkeviä, silloin on juhlantynkää tai teemaa, harvenmin kun poikkeevat vain moikkaa juurikaan mitään muuta tahtovat, kui sen kahvin ja jotain särvintä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 22:27

kyllä sitä kahvia yleensä on tarjolla, muut sitten tilanteen mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 23:33

kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.09.2009 - 01:48

pääsääntöisesti kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 09:48

Onneksi osa juo myös teetä niin voi itsekin hörppästä kupillisen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 11:55

Useimmiten kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 12:17

Kyllä yleensä. Joitain veraita on joskus jotka tykkäävät juoda teetäkin. Nyt ei ole käynyt kuin tuttuja kylässä tiedän mitä juovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 12:50

Vierailleni en tarjoa kahvia, yleensä jotain muuta, useimmiten ruokaa. Yllätysvieraita ei kaupungissa tule mutta maalla sensijaan joku naapuristossa asuva soittaa ja kysyy voiko poiketa. Silloin voi olla kupponen kahvia paikallaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 20:57

nojoo mut yleensä me sitte kyllä kysytään juoko ne kahvia,ku sit olis niinku tosi kiva jos vieraat jois jtn ttetä ja on keittäny kahvii...mut joo yleensä keitetää mut ei meillä kauheen uusen vieraita edes käy...