Oletko yhtä tyhmä mitä minä olin ?

Mihin laitat kaupasta tuomasi tuoreen leivän ?
Kaappiin, Leipä laatikoon, Jääkaappiin vai pakastimeen. Pakastimesta mikroon niin syöt aina tuoretta leipää. Minä pidin ennen jääkaapissa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.09.2009 - 14:53

riippuu määrästä (leivän koosta) , parin päivän tarve leipälaatikkoon ja jos on enemmän tullut ostettua niin sitten pakastimeen, näin on eletty tuoreessa leivässä jo vuositolkulla

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2009 - 14:33

Kaappiin minä leipäni laitan,kun sen kaupasta tuon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.09.2009 - 14:50

Jääkaapissa säilyy pidempään kuin muissa kaapeissa, joten siellä säilytän leipää. Jos haluan siitä tuoreen veroista käytän leipäviipaleen mikrossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 15:01

Samoin teen kuin vähäviisas. Jotenkin en osaa leipää säilyttää jääkaapissa. Eri paikkakunnilla käydessämme ostamme erilaisia ruisleipiä ja sitten kotona pakastimeen..lienemme sellaisia leipäbongareita. Mukava maistella erilaisia ruisleipiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 15:32

Milloin missäkin säilytämme leipää. Usein jääkaapissa, varsinkin vaaleata leipää, mutta jos on tullut hankittua kerralla liikaa, niin siteen pakastimeen. Tosin sinne ei mahdu juuri mitään, marjat vievät kaiken tilan. Ja pari saunavihtaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 15:32

Osan pakkaseen ja osan kaappiin. Harvemmin jääkaappiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 15:54

Korissa huoneenlämmössä käyttöleipä,jos säilytystä pidempään tungen viipaleet jääkaappiin,pikkupakastimeen ei mahdu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 16:15

Leipäkorissa huoneenlämmössä. Joskus oon tunkenut ruisviipaleita jääkaappiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 16:32

Minä en edes lukenut mitä muut kirjoittavat, minä leivän haen tuoreena leipomosta , ROSTEN, ja tämän leivän tapaisen Prismasta, nyt lihakauppiaani Turun Mestaripalvista josta hyvät lihat haen, heille tuoreet leivät tuotetaan ja kehtaa esitellä maistuvana ja pintansa säilyvänä. Venytetyn ranskanleivän hinnan voi katsoa ja muutkin leivän hinnan kuidun määrä ja kg hinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 17:07

Leivän (ostan yleensä vain tummaa leipää) laitan leipälaatikkoon (sellaseen puiseen), ja 2-3 päivää säilyvät tuoreen verosena, sitten myöhemmin käytän tään tumman leivän paahtimessa ja on kuin vasta uunista otettua. Ite käytän Vaasan ruispaloja (ovatten täysjyvä sellasii), sopii paahtimeen ja tuoreeltaan:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 17:24

Syömme yleensä leivän päivässä, jolloin se on jääkaapissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.09.2009 - 18:10

Jääkaappiin minäkin sen laitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 19:14

Tuoreleipä on parhainta parin päivän sisällä syötynä. Laitan uudesta leivästä usein osan pakkaseen ja lämmitän sitten sen mikrossa. Leipä ei säily myöskään pakkasessa pitkiä aikoja.....kuukauden verran kerrallaan.

Lisätty: 29.09.2009 - 00:15

Unohdin mainita, että jääkaappi ei todellakaan ole oikea paikka leivän säilytykseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 22:18

netistä löysin tämän.... niin sen myös muistinkin... et ei jääkaapissa kannata leipää säilyttää...........
Leivän paikka kotona on huoneenlämmössä, puhtaassa leipälaatikossa omassa kääreessään tai pussissaan. Paperipussissa leivän pinta säilyy rapeana. Pakatussa leivässä sen oma muovipussi estää parhaiten leivän kuivumista.
Jääkaappi sen sijaan on kehno säilytyspaikka leivälle. Leivät vanhenevat jääkaapissa säilytettyinä huomattavasti nopeammin kuin omassa pakkauksessaan huoneenlämmössä säilytettyinä. On tutkittu, että vanheneminen saattaa jääkaapissa tapahtua jopa seitsemän kertaa nopeammin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 23:25

jep. samoilla linjoilla cipyn kanssa ettei sitä leipää kannata jääkaappiin laittaa. (joskus minulle toitotettiin tätä asiaa jollain hygieniakurssilla, muistaaksein) meillä leivät laitetaan huoneenlämpöön leipäkoriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.09.2009 - 01:47

yleensä leipälaatikkoon, joskus pakkaseen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 12:23

Meillä laitetaan leipä laatikkoon leivät.kerralla ei tuoda liikaa kun homehtuu niin nopeasti.