Kuinka moi teistä ostaa kaupasta perunat ja vihannekset kotiin? Me ostetaan koska meillä ei ole kasvimaata.

Avainsanat: kaupasta vai omasta kasvimaasta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 28.09.2009 - 12:26

Kaupasta ne on ostettava, kun täällä kerrostalon pihalla ei voi viljellä mitään. Eikä ole maapaikkaa muuallakaan.

Kysyjän kommentti

kiitos parhaasta vastauksesta sinulle. Joo olet oikeassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2009 - 12:33

Yleensä kaupasta tai torilta,paitsi nyt tänä kesänä olen saanut paljon tai tarvitsemani omalta pieneltä kasvimaalta;lähes kaiken vihreän salaatin olen hakenut sieltä,sillä olen salaatin suhteen aivan kani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 12:35

Minä nykyään kaupasta ostan , ennen ostin tuottajalta kun lapset kotona asuivat ja ruokaa lapsenlapsille tein , kasvatin luomutuotteita isäni mailla, hänen poismenon johdosta en enää ole halunnut mitään syötäväksi kelpaavaa viljellä , maat myimme pois. nyt 3 vuotta on kulunut ja halu olisi kova taas jonkun läntin perustaa ja näiden pikkuihmisten kyselyihin näyttää miten luonto äitiä voi auttaa muutenkuin lajittelemalla jätteensä, nämä isommat aina sanovat että mamma tekee terveellistä ruokaa ja ymmärtävät mamman kompostit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 13:58

Kaupasta olen ostanut juurekset ja vihannekset.Nyt on vähän omaa perunaa ja sipulia,mutta ei ne riitä koko talveksi ei alkuunkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.09.2009 - 14:08

Kaupasta ostan mitä tarvitaan. Omat kesäperunat kyllä kasvatan mutta eihän ne talveksi riitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 14:42

kaupasta ne tulee kivikylän pojan (asvalttivijelijän) eväät

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 15:49

Perunoita kasvatimme itse, mutta kahden hengen kasvikset ja juurekset jaksaa ostaa kaupasta. Äitini kasvimaa tuottaa meille sipulit, osin porkkanat ja kesäkurpitsat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 15:49

me ostetaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 15:50

Perunoita olisi vielä kellasrissa, mutta juuri, vaiika kävin siellä, niin enmuistanut ottaa mukaan, joten ostin kaupasta. Porkkanoita on maassa vaikka muille jaettavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 15:59

Omalta kasvimaalta ensi kesään riittävät sipulit, pakkaseen persiljat, tillit, pavut ym. Perunaa jonkin verran omalla pihalla, mutta suurin osa siitä kaupungin palstalla, tässä aivan lähellä ja sillä pärjäämme pitkälle kevääseen. Sen seitsemän sortin salaatit tietysti pitkin kesää omalta kasvimaalta, jos ei pakkasia tule, niin riittää pitkälle lokakuuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 16:32

Kaupasta tai torilta tulee ostettua perunat ja vihannekset. Omaa kasvimaata ei ole. Ruohosipulia on pöhheikkö kukkaruukussa pihalla. Sain sen naapurilta keväällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 18:12

Kyllä se on kaupan tuotteisiin tuvauduttava kun tuossa kerrostalon pihamaalle ei oikei viljely palstaa voi tehdä ja vaikka voisikin niin saattaisi olla ostettava kuitenkin kaupasta kun yön tunteina voi voro käydä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 19:36

Ostan kaupasta tai torilta tai suoraan viljelijältä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 21:16

kaupasta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 22:23

minun potut tuos ei riitä kuin muutamaksi namupalaksi , yrtit nyt kuivatan, mutta kyllä niitä kaupasta tuon ja katson , et ois lähialueen viljelyksiä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.09.2009 - 01:46

mie ostan ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 08:38

Joko kaupasta tai torilta. Maalla meillä on peltoa mutta pienen alueen olen antanut 4H-kerholaisille jotka kasvattavat siinä juureksia ja kukkasia (nuorilla ei ole omaa maata käytössään).