Miten koneeni toimii,vaikka mokkula on irti ja kissa leikkii sen kanssa?Turha mokkulako?

Lisätty: 27.09.2009 - 20:55

Vaan nyt se ei hyväksy käyttäjätunnusta ja salasanaa vaikka taatusti oikeita

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Eme
Vastattu: 29.09.2009 - 01:42

kyllähän nyt kone toimii ilman mokkulaa.tai jos tarkoitat verkkoa niin luultavasti naapurin verkoilla kalastelet.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.09.2009 - 21:12

Jospa laitat sen "mokkelin" kiinni ja yrität sitten salasanojasi.
Toimiihan se jos et ole sammuttanut sitä, mutta tuskin on verkossa?

Jospa sulla on laajakaista naru kiinni tai näyttää naapurin VLAN synsteemeillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 21:29

Selainohjelmissa on käytössä välimuisti eli cache, jota käytetään yhteyden aikana haettujen sivujen tallentamiseen mikrotietokoneesi keskusmuistiin ja kiintolevylle. Tällä toiminnolla saadaan sivujen haut nopeammiksi, mutta asialla on myös haittapuolia:
- Lukemalla tietokoneen tai päätelaitteen muistista cache-tiedoston pystyy kuka tahansa näkemään levylle jääneet tiedot, jolloin esim. pankkisalaisuutesi saattaa pankkiohjelmia käytettäessä vaarantua.
-Cache-muisti täyttyy, jolloin alkaa esiintyä ongelmia sivujen hauissa. Jotkut selaimet tarjoavat nimittäin cache-muististaan vanhoja sinne jääneitä sivuja, vaikka palveluissa olisikin tapahtunut muutoksia.
OOn suositeltavaa käyttää sellaisia selaimen asetuksia, että tarkistaan aina onko sivuista uudempia versioita. Asetukset tehdään näin:
Internet Explorer - Valitse selaimen ylävalikosta 'Työkalut' (Tools),'Internet-asetukset' (Internet options). Valitse 'Yleiset' (General) välilehdeltä, kohdasta 'Väliaikaiset Internet tiedostot '(Temporary Internet Files), 'asetukset' (Preferences). Aukeavasta ikkunasta valitse 'Aina avattaessa' sivu -vaihtoehto. Hyväksy painamalla 'OK'.
Netscape - valitse selaimen ylävalikosta 'Muokkaa' (Edit), 'Oletusasetukset' (Preferences), tuplaklikkaa 'Lisäasetukset' (Advanced) -kohtaa. Valitse avautuvasta listasta 'Välimuisti' (Cache). Valitse 'Dokumenttia verrataan...' -vaihtoehto. Hyväksy painamalla 'OK'.

Tietokoneesi siis tavallaan "valehtelee" sinulle ja väittää, että olet edelleen reaaliajassa verkossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 11:44

Koita laittaa se uudelleen kiinni jos se vielä lähtisi toimimaan. mutta kannattaa yrittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 12:53

jos netti toimii ilman sitä mokkulaa ni koneessa on varmaa wlan ja käytät naapurin suojaamatonta netti yhteyttä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 17:50

Koneesi on toiminut jonkun naapurin langattomassa verkossa. Katso verkkoasetukset läpi, toivottavasti mokkula alkaa toimia. Minulla on vähän väliä mokkulan kanssa toisenlaisia ongelmia: Sen ohjelma lakkaa toimimasta aika ajoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.09.2009 - 10:09

Täällä toimii myös ilman mokkulaa ja jopa nettikin kun saa käyttää kaupungin maksutonta wlan-yhteyttä.