Työssäoppimaan Englantiin tai muualle ulkomaille (esim Itävalta). Miten, minne?

Elikkäs koulussa tulisi vuoden vaihteessa työssäoppimis jakso, jossa täytyy mennä jonnekin alan työpaikkaan saamaan vähän lisää käytännönkokemusta. Jakso sijoittuu tammikuulle 2010 ja alana on parturi-kampaaja. Elikkäs haluan ulkomaille (koulun puolesta kaikki kunnossa ja se on mahdollista yms.), ainoana ongelmana että työpaikka eli jokin kampaamo ja asuinpaikka tuolle ajalle pitäisi itse saada hankittua. Tietääkö kukaan Iso-Britanniassa olevista kampaamoista mitään tai tunteeko esim perhettä, jonka luokse olisi mahdollista sijoittua asumaan tai mistä löydän lisää tietoa? Kiitos valtavasti kaikille, jotka osaisivat vastata.

Avainsanat: työharjoittelu tet kampaamo apulainen työpaikka ulkomailta asunto iso-britanniasta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.09.2009 - 11:47

Vaikka tänne:

Oppisopimuksella Eurooppaan -ohjelma

Oppisopimuksella Eurooppaan on ensimmäinen oppisopimusopiskelijoille suunnattu valtakunnallinen hanke, jonka avulla opiskelijat voivat lähteä Euroopan unionin jäsenmaihin 4-10 viikoksi työssäoppimaan.

Ulkomaanjaksoja ovat suorittaneet mm. kondiittorin erikoisammattitutkinnon oppisopimusopiskelija Sloveniassa, liikunta-alan perustutkinnon oppisopimusopiskelija Irlannissa sekä digitaalipainajan ammattitutkinnon opiskelija Saksassa. Erityisesti pieniä ja keskisuuria yrityksiä ja niissä oppisopimuksella opiskelevia rohkaistaan vaihtoon.

EU:n rahoittama, oppisopimusopiskelijoille suunnattu kansainvälistymishanke aloitettiin marraskuussa 2008, kun Kansainvälisen liikkuvuuden ja yhteistyön keskus CIMO polkaisi hankkeen käyntiin. Vastaavaa hanketta kokeillaan Suomen lisäksi Puolassa ja Maltalla.

Neljäntoista työharjoittelumahdollisuuteen tarttuneen suomalaisen oppisopimusopiskelijan kokemukset ovat olleet rohkaisevia. Palautteen mukaan lähtijät arvostavat paitsi merkittävästi kohonnutta kielitaitoa ja tiimityötaitoja myös uusia kontakteja sekä mahdollisuutta syventää jo olemassa olevia yhteistyösuhteita. Moni oppisopimusopiskelija kertoo palanneensa Suomeen myös useita hyviä työtapoja rikkaampana.

www.po1nt.fi/ajankohtaista/o...ppaan.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.09.2009 - 14:45

En tiedä muista kuin yliopisto-opiskelijoiden vaihdosita. Onko 1 kk liian lyhyt aika mennä kauas, ottavatko, se tuli mileeen?
Etkö voisi mennä lähialueelle? Se on paremminkin ymmärrettävää että menee suorittamaan koko opetusjakson ulkomaille oppisopimuksena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 16:22

Hae CIMOn sivuilta lisätietoa. cimo.fi