Myllääkö teidän kasvimaalla myyrät?

Mikä oisi tehokas konsti myyrien hävittämiseen,meiltä olivat vieneet perunoita.

Avainsanat: myyrät riesa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2009 - 18:36

Myyrävuosia tulee aina silloin tällöin (noin 7-10v välein), ite oon silpunnu valkosipulia myyränkoloihin... sil kertaa ainakin loppununna (mustaakseni napsussa joskus tätä kysyttykyn ja tuli paljon vastauksiakin, mutta kun ei ollunna sillon avainsanaa laitettuna niin en löytäny ko. vastauksii). samoin sanotaan, että myyrät ei tuu nurtsille kun siin nurtsil on elämää, ruohonleikkurii, hyppimist, lapsosii, tms.. tiiä sitten

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.09.2009 - 17:53

Ei ole myyriä näkynyt meilläpäin. Minä aikoinaan etsin myyristä kirjoituksia, silloin löysin www.puutarha.fi Katsoppas sieltä jos löytyisi neuvoja, muistaakseni siellä oli kysymykset osastokin.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.09.2009 - 18:00

Niitä pirulaisia ei taida mikään saada aisoihin. Kasvimaa sai olla rauhassa, mutta keväällä olivat tyhjentäneet kukkapenkkejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 18:26

Vaihtelee vuosittain. Antaa luonnon hoitaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 18:43

nyt ei ole näkynyt, silloin kun näkyi niistä ei päässyt millään eroon, kulmilla asuu pari pöllöperhettä ja yksi kanahaukka, taitavat popsia huikopalaksi loputkin myyrät noita city-kaneja sulatellessaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 19:08

Ei ole meillämyyriä ollut. Myyräkantahan elää kolmen vuoden sykleissä,eli kun tänä vuonna on noin yleisesti ollut hyvin paljon myyriä, ensi vuonna niitä ei sitten pitäisi ollakaan ja sitten seuraavana vuonna on jonkin verran - ja sitten taas "hyvä" myyrävuosi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 20:57

Meillä ei ole koskaan myyrät tehneet tuhoja onneksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 21:57

ei myllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 22:35

Älkää hävittäkö Pekkaa. Tämä tarina kertoo silmälasipäisestä myyrästä, nimeltään Pekka. Hän asuu aivan Helsingin keskustassa kerrostalon kellarissa ison pahvilaatikon takana. Pekalla ei ole lainkaan housuja, koska hän hukkasi ne kaikki matkalaukkunsa kanssa Titanicin upotessa. Pekka on pysynyt lujasti housuttomana, vaikka yhteiskunta kovasti painostaa häntä käyttämään niitä. Hän asuu kellarissakin vain sen takia, että hänelle näytettiin pankissa ovea, kun hän marssi puolialastomana pankinjohtajan toimistoon anomaan asuntolainaa. Toisaalta eihän myyrä tarvitsekaan elääkseen kovin suurta tilaa, joten kellari sopii hänelle mainiosti, se on sopivan viileäkin. Ainoa haittapuoli on, että postinkantaja on usein niin laiska, että jättää Pekan sähkölaskun rappukäytävään ja se joutuu usein roskikseen ja kellarista katkaistaan sähköt, tällöin hän joutuu lukemaan säkenöivän älynsä valossa. Pekka herää herätyskellon pirinään, kello oli kuusi aamulla. Oli aika lähteä töihin. Työkkäri oli lykännyt Pekan myymään pääsiäismunankiillotuskojeita kaupungin laidalle. Aika läppä homma, päivän aikana kaupassa kävi ehkä kolme asiakasta, joten työ oli kovin leppoisaa. Ainoa haittapuoli tässä työssä oli se että normaalisti vähintään yksi noista kolmesta oli enemmän tai vähemmän tosi jäässä! Eräskin asiakas etsi rautatieasemaa kaupan vessasta, vaikka Pekka kuinka yritti selittää, että asema on vallan toisella puolella kaupunkia. Asiakas oli kuitenkin kolunnut vessan läpi hyvin tarkkaan ja lopulta löytänyt leikkijunan jota tuli näyttämään kassalle. Samalla ovesta tuli sinipukuinen puolikuunmuotoinen konduktööri, jolla oli hiihtomiehen maine. Eikä aivan suotta, sillä miehellä oli kesät talvet sukset jalassa, huhujen mukaan myös nukkuessa! Miekkonen hiihti sisään ja teki kauniin telemarkin keskelle lattiaa. Konduktööri huomasi tiskillä leikkijunan ja alkoi välittömästi kaivella taskustaan astiastoa, ja alkoi tarjoilla kahvia löytöpalkkioksi junan löytäjälle. Konduktööri oli hävittänyt junan lapsena hiihtäessään täysillä lavuaarin ympäri sakkokierrosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 11:58

Ei ole myyriä täällä kun ei ole edes kasvimaata. Jos kissat syö pihalla seikkailevat pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 19:37

Ei myllää. Meillä on iso kollikissa, joka hoitaa hävityksen. Myöskin naapureissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.09.2009 - 01:37

ei, onneksi