Terveisiä metsän haltioilta.

Onko joku muukin ollut tänään metsässä?Saalista saatiin,ämpärillinen puolukkaa,on nyt oikein makeaa,sitten sain suppilovahveroita,että retkemme oli oikein antoisa.Näimme myös joutsenia ,mutta hirviä ei nähty eikä heitä jahtaavia metsästäjiä,hiuksiini yritti hirvikärpänen minkä sain nitistettyä.

Avainsanat: metsä anti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 27.09.2009 - 17:15

Metsässä on oltu ja hirvikärpäsiä oli kiusaksi asti. Sato jäi n. 2½ litraan puolukoita (käsinkeruu) suppilovahveroita vähän. Parasta koko retkessä oli luonnossa syöminen. Miten ne leipäpalat maistuukin metsässä niin hyvälle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.09.2009 - 17:42

Tuossa lähimetsässä käytiin päivällä samalla kun teimme lenkin, sieniä tuntuu olevan vielä metsässä aika paljon, karvalaukkuja tuli mukaan samalla, oli ihan hyötykävelyä, meillä ei ole metsään kuin 200 metriä. Puolukat on kerätty jo, niitä jää metsiin aika paljon vielä.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.09.2009 - 17:59

Kiitos, kiitos. Luonnossa on aina ihana liikkua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 18:21

Metsäjärvellä kävimme juuri kokemassa verkot ilman tulosta. Luo nnosta nautittiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 18:38

metsän läpi löntystelin rantaan, katiskaan oli tunkenut itsensä nelikiloinen hauki (pyrstö ulkona), sen kanssa tapellessa aika kului rattoisasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 19:07

tuossa pihapiirisä katselin vahveroita , mutta en löytänyt kaikkia muita onkin.. puolukoitakin on paljon , et en niitä saa säilöön yksikseni , kun ei ole minne pistäis ...no kyllä niitä vielä sieltä haen ja hilloa teen.. kuin myöskin sienisatoa pitää hakea..me kun asumme täällä keskellä ei mitään, niin ei tarvitse pihasta pitkälle poiketa, kun satoa saa runsain mitoin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 12:01

En ole nyt metsään mennyt. Koska sienet ei minulle kovin hyvin sovellu. Marjoja en ole nyt kerännyt lainkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 12:19

Kiitosta vaan terveisistä,itse en ole viel ehtinyt metsiin,mutta mielessä on.Miten pukeutua hirvikärpäsiä vastaan,pitääkö olla lippis ja hiukset poissa näkyviltä tai joku pankkiryöstäjänsilmikko päässä,entä kaulan alue,onko sekin suojattava?Hurjaa meininkiä männikössä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.09.2009 - 01:36

En ole metsässä ollut nyt vähään aikaan, pitäisi kyllä mennä.