Kun keität munia laitatko ne kiehuvaan veteen vai kylmään?

Mie laitoin nyt kylmään veteen.

Avainsanat: munan keitto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2009 - 09:21

Kiehuvaan ja hieman suolaa.Joku on joskus sanonut ettei kuori mene rikki kun ripauttaa suolaa.
En tiedä ,onko perää.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.09.2009 - 09:38

Samoin teen kuin teerimäkikin. Se suola todellakin auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 09:48

kylmään .. nehän menee rikki jos ne joutuu pudottamaan kattilaan, sit ku vesi kiehuu jos ei halua polttaa näppejään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 09:54

Kylmään veteen laitan ja suolaa joukkoon kuoren rkkoutumista estämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 10:09

Minä kylmään veteen laitan ja vähän suolaa, ettei sisukset pursuaisi ulos jos vaikka vähän kolhaantuu, 7 minuutin jälkeen kun ovat kiehuneet, kaadan veden pois ja hetken annan hengittää ja sen jälkeen kylmään veteen jäähtymään niin kuoret lähtee vaivattomasti pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 10:15

Kylmään veteen meillä munat pannaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 10:26

äiti opetti että kiehuvaan, saa tarkemmin määriteltyä ton kuin monen minuutin munia tahtoo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 10:56

Munat tyhjään kattilaan ja hanasta kuumaa vettä päälle niin ei tarvitse suolaa ja energiaa säästyy,vai säästyykö?Tiedä häntä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 11:00

Kylmään suolalla 'maustettuun' veteen kanamunat laitan, sitten levy kuumenemaan kutoselle, ja kun vesi alkaa hymyilemään, niin vähennän vauhtia 3-4:een, alusta loppuun kestää 15min, jolloin saan 4-7min munia. Tämän jälkeen vesi pois ja sen hetken annan olla, että munien pinta kuivahtaa, jonka jälkeen kylmään veteen hetkiseksi, mutta vain hetkiseksi, etteivät kananmunat kylmene, ja kuoret irtoaa hyvin, ja kananmunat ovat kypsiä, mutta eivät kuivia ja kovia..... apropoo.... kun nousin tänään ylös oli mieheni keitellyt kanamunia (tiedä muuten miten), mutta kun kysyin, kauanko oot kettänyt näitä, sanoi, jotta puoli tuntia:), missä on vasara ja taltta:D ..... no, ajatushan se on tärkein...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 11:06

Haaleaan veteen mitä raanasta tulee ja hieman suolaa, silloin ei kuori rikkoudu. Jonin kertoikin aika hyvin munan keiton ja olihan tuossa vähän muutakin asiaa.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 11:32

Jos keitän kattilassa,raanasta kuumaa vettä ja munat kiehuvaan veteen,suolaa jos muistan,mutta tosiaan helpompi arpoa keittoaika,sillä se jos mikä on tarkkaa hommaa.Munien on oltava just sopivan pehmeitä,lusikalla syötäväksi.Kotona keitän pienellä Krups-keittimellä(3 egun),jolla saa just täydellisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 13:11

minä laitan kylmään veteen ja sit katson keittämis ajan siitä kun rupeaa kiehumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.09.2009 - 14:00

kylmään veteen koska on paljon helpompi arvoida veden määrä, jota kuulema kuuluu laittaa niin että juuri ja juuri kananmunat peittyvät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 14:59

Kylmää veteen laitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 16:06

En ole koskaan laittanut muniani kiehuvaan veteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.09.2009 - 16:37

Kylmään veteen laitan minäkin. Kuumaan kun laittoi, niin aina halkesivat, vaikka miten varovasti yritti ne sinne kattilaan ujuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 20:34

Minä lasken raanasta kuumaa vettä..sitten laitan kiehumaan..harvoin menevät rikki tällä tavalla..