Mitä tarkoitetaan ihmisen persoonalla?

lähihoitaja kasvun tukijana ja ohjaana

Avainsanat: kehityspsykologia persoonallisuus kehityspsykologia persoonallisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.09.2009 - 14:55

Persoona on tärkeä juttu ja tosi rikkaus!Sanovat minua erikoiseksi persoonaksi kun psykiatri ei saanut mahdutettua mihinkään muottiin.En haluakaan kuulua mihinkään massaan ja olen ihmisten mielestä ilopilleri.Tosin"heittäydyn"joskus"kylähulluksi" ja joskus se on raskas rooli.Olen näytellyt harrastajateattereissa.Minut valittiin kymmenien joukosta kun kysyttiin nättelijä kokemusta ja sanoin näytelleeni siitä saakka kun opin puhumaan.Persoonalliset ihmiset on oikeasti upeita ja kun uskaltaa olla oma itsensä roolin vedosta huolimati.Edith Piaf'in sanoin:"Luojani,kuinka olenkaan elänyt".

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.09.2009 - 15:30

No minä olen hyvin en tiedä sanaa mutta prodokoiva

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2009 - 15:52

Kehityspsykologia kuvaa ihmisen elämää (persoonaa) sen alusta loppuun/kuolemaan asti. Se selittää ja kuvaa ihmisen kehitystapahtuman psyykkisiä muutoksia ja tutkii mitä yhteyttä on biologiseen, sosiaaliseen ja kulttuuriseen kehitykseen.

Lähteet:
omat jo olleet lähihoitajan opintoni (lunttasin paperista)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2009 - 16:28

Latinaksi sanottuna: Nomen est omen - Kukaan mies ei ole omena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2009 - 17:45

Persoonallisuus määrittää sen, miten kukin käyttäytyy, mistä pitää ja mistä ei, miten ilmaisee itseään, miten suhtautuu asioihin, jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2009 - 18:05

Sinä olet persoona,minä olen persoona,me olemme persoonat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.09.2009 - 18:05

Se mitä hän viestittää itsestään käytöksellään ja puheillaan toisille ihmisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2009 - 19:42

Meissä on jokaisessa oma persoona..Se näkyy miten ihminen käyttäytyy toisia ihmisiä kohtaan..ja koko olemus..sanoo ihmisestä paljon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.09.2009 - 14:10

Millainen ihminen on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.09.2009 - 09:00

Tarkoittaa ihmisen "ominaisuuspakettia". (käyttätyminen, olemus,ajatusmaailma)