Mites ois tällaiset lemmikit?

yle.fi/alueet/pohjois-karjal...origin=rss

Lisätty: 25.09.2009 - 14:29

Siis, kanankakka on hyvää lannoitetta..no haiseehan se kyllä.

Lisätty: 26.09.2009 - 08:31

Ihanaa, että joku ajattelee jo miun ensi kesän tomaatteja. Kanoja on viimeksi ollut Arabiemiraateissa asuessani ja poikasparvessa olikin yksi varsin kookas...kasvoi ja paljastui ankaksi. Sai nimen Martti. Se kesyyntyi ja kulki aina perässä. Kävi ammeessa uimassa. Sitten anoppi alkoi katsella Marttia sillä silmällä, syötti lihavaksi ja pisti pataan. Kutsui koko egyptiläissuvun päivälliselle, mutta mie en koskenut Marttiin. Itkin vain. Sen jälkeen ei ole ollut kananpoikia. Eikä tule.

Avainsanat: lemmikki uusi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.09.2009 - 12:33

Terveisiä Gallian kukolta!Palasin just reissusta,jolla näin paljon kukkoi,kanoi,ankkoi,hanhii ja muita lentävii.Syönyt myös niiden oheistuotoksia mmssa foie gras`ta!Maaseudulla kanoja pilvin pimein;kananmunat kauniin tumman keltaisia ja mikä maku!Silkkikanoja tuli nähtyä ja ovat tosi söpöjä,ei muutakuin maaseutumaiset olosuhteet ja kanoja tarhaan;siinä tulevaisuuden kuva tai unelma!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.09.2009 - 11:26

Maalle sopivat juu.
Kunhan ihmiset muistavat vastuunsa eläimistä,
eikä niitä otetä esim. muodin vuoksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 11:35

suloisia ovat ... tuos tutul oli 5 kanaa ja 1kukko , ja sanoi et munia riittää omaks tarpeex pitääkin hälle sanoa , et ottaa viiriäisiä niiden kaverix... pieniä ovat viiriäisen munat , mut ei yhtään hassumpia ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 25.09.2009 - 12:03

Landelle sopivat, mutta pysykööt aitauksessaan ja häkeissään. Paskovat pihapiirin kesäisin kamalan näköiseksi. Muistan lapsuudesta, että aina oli jalat kanan paskassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 13:08

Eipä kyllä kavis meille nämä lemmikit. Maatilalle kyllä sopisivat. En ihmeemmin tykkään niiden jätteiden hajusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 15:43

taitaa kaupunkijärjestys kieltää tuollaisten pidon näillä kulmilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.09.2009 - 16:32

Menisihän ne tuolla pihanperällä. Olisi iloa ja silmänruokaa niitä katsellessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 19:38

Nyt ajattelen Mariaanaa, hänellähän on sitä mantua mihin kanoja voisi ottaa kotkottamaan.
-Suosittelen hänelle, että ota vaan kanoja niin saat mehukkaita tomaatteja ja kurkkuja. Kanankakkahan laitetaan pikkuisen mullan alle ei sieltä hajuja päästä paljonkaan.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 22:18

ei kiitos

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 23:14

Jos mie kanan ottasin ni tuskin sen jälkee pystysin enää kanaruokia syömää. Vois kyl aika pian ruveta kananmunatki etomaa...niiku Reinikaisessa =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2009 - 02:05

Minulla oli kääpiökanoja useita vuosia. Ne hautoivat poikasiakin. Kanani olivat aitoja vapaita kanoja, saivat olla pihalla irti. Pari kolme vuotta sitten kanani liittyivät Lapinlahden lintuihin, ei tarvinnut panna päitä poikki. Nykyään en harrasta siis kanankasvatusta ja munantuotantoa, aikani vie kaikki muu, mutta joskus kanoja on ikävä. Osa oli sulkajalkoja.
Kanojen värikirjo oli silmänilo pihalla ja kanankakka ei ollut ongelma verrattuna menneiden vuosien pihahanhiin, jotka kakkivat rappusille hirveitä pötköjä. Kanamme olivat siistejä, ne viihtyivät enemmän tallin takana eivätkä tulleet sotkemaan rappusia. Kanat eivät sotke, mikäli niiden ruokintapaikan osaa valita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 26.09.2009 - 02:29

voisin mie ottaakkin!