Jonkun "taudin" kanssa ongelmia. :'(

Olen 14 vuotias poika. Asun Turussa ja minulla on pieni ongelma iltaisin, joka kerta kun menen istumaan, kylkiluuni alkaa sattua niin että tekisi oikeasti mieli HUUTAA. Kun menen makuulle niin hengitys alkaa tuntua raskaalta + aina liikuntasuorituksen jälkeen sydämmeni tekee 2-6 välilyöntiä, jotka tuntuvat korvissa asti. Olen puhunut tästä vanhemmilleni, mutta sanovat että hourailen, en nuku enää öisin kivun takia, ja koulu menee huonommin. Olen käynyt lääkärissä, ja hän vihjaili jotain jostain palleahengityksestä ym... Nyttenkin tässä koneella istuessani oikeasti sattuu. Yöt on yhtä tuskaa koska tuntuu ettei ketään välitä vaikka minua oikeasti sattuu. Kun öisin välillä herään siihen että kylkiluihin sattuu niin jummetusti, tekisi mieli mennä sanomaan jollekkin, ja kun kerran menin sanomaan äitini suuttui pahasti enkä ole sen jälkeen uskaltanut.... Mitä teen? Oon loukussa tämän kanssa. Jos minä pystyisin kuvittelemaan itselleni tälläisen kylkikivun, niin halleluja. kokeilen olla ajattelematta näitä asioita öisin. Ja onnistunkin, mutta yhtäkkiä tulee kipukohtaus ja tulee hirveä tuskahiki. MITÄ TEEN????

Avainsanat: sydän keuhko kylkiluu sairaus palleahengitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 24.09.2009 - 20:44

Mene uudestaan sinne lääkärin puheille ja jos diagnoosi on sama, niin kysy mitä sille voi tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2009 - 20:55

erilaisia kasvukipujahan sitä nuorilla esiintyy, itsellänikin aikanaan kun pituuskasvuni yhtenä vuotenä ryöstäytyi oikein vauhtiin, mutta nuo sinun juttusi kyllä vaikuttavat sen verran dramaattisilta, ettei oikein muuta neuvoa taida olla kuin hakeutua sinne ammattilaisten tutkittavaksi vaan uudestaan, eli lääkäriin ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 20:56

Mene kouluterveydenhoitajan puheille ja kerro että sinulla on tällaisia kipuja mitä täällä nytkin olet kertonut. Ja sano hänelle että äitisi ja isäsi eivät välitä vaikka heille valitat. mutta jos olisit minun lapseni niin kyllä pyytäisin apua sinun kipuusi ja uskon että et turhaan valita tommoisesta. Kouluterveydenhoitaja voi antaa sinulle lähetteen kotiin parempiin tutkimuksiin et selviää mikä sinua vaivaa. mutta ei kyllä kuullosta normaalilta jos sinulla todella tollaisia on. olet nuori ja elämä edessä näin minä pystyn sinua neuvomaan. Mutta tämä on kyllä sit vanhempien hyväksyttävä että olet todella kipeä ja tarvit apua. jos yksin vaan pohdit tätä mielesssäsi niin ei ole hyväksi sinulle ja sinun kehityksellesi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.09.2009 - 21:26

Lääkärin puheille sinun on päästävä, ja hän selvittää mistä on kyse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 21:38

Paksusuoli saattaa pullistella pistävästi juuri kylkiluiden alla. Onko sinulla ilmavaivoja ? Sitä se saattaisi olla. Kokeile makuuta selällään ja polje polkupyörää ilmassa jaloillasi. Jos tuntuu siltä, että ilmaa saattaisi olla vatsassasi, se lähtee liikkeelle tällä tavoin. Kokeile, jos ei tehoa, kannattaa puhua kouluterveydenhoitajalle ja hakeutua lääkärin vastaanotolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 21:58

voisitko käydä koulun terveydenhoitajan luona keskustelemassa ja hän sitten tilaa sinulle ajan lääkäriin... koita nyt saada itsesi kuntoon... kyllä minä ainakin uskon , et sinuun sattuu, mutta en osaa nyt paremmin lohduttaa enkä neuvoa....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 22:00

Mene ensin koulun terveyden-hoitajan puheille.. Hän varmaan neuvoo mitä sinun pitää tehdä..minne pääset tutkimuksiiin..onhan asia selvitettävä..että pääset kivuista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 22:04

Asia on vakava,mene kouluterveydenhoitajan luo,hänen työtään on kuunnella sinua ja tilata lääkäristä aika,jos kivut käyvät yöllä sietämättömäksi,tilaa ambulanssi vanhemmistasi välittämättä.Kummaa porukkaa,kun ei lasta viedä lääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 01:24

Mene ihmeessä terveydenhoitajasi luokse ja yritä saada hänen kauttaan aika uudestaan lääkärille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 05:54

Menethän mahdollisimman pian sinne kouluterveydenhoitajalle.Uskoisin, että hän passittaa sinut muualle jatkotutkimuksiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2009 - 19:57

ja täältä sama kehoitus: mene ihmeessä kouluterveydenhoitajan juttusille - johan tuo pelottaa varmaan itseäsikin kun ei tiedä mikä on?

Kipu on kurja juttu ja kannattaa hoitaa pois. Ei siellä varmaan mitään vakavaa ole mutta käy kuitenkin juttelemassa:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.09.2009 - 00:19

Vai niin.
Tunnetko ketään kirjailijaa joka on vaihtanut nimimerkkiä tänne?
Jos tunnet niin ota välittömästi yhteyttä, apua saat varmasti.