Oletko koskaan kaatanut puuta ? Oliko isokin puu ja miksi kaadettiin ?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.09.2009 - 19:36

Kyllä noilta tonteilta olen kaatanut vaikka minkä kokoisia puita.Sahapuiksi,polttopuiksi ja myyntiin

Kysyjän kommentti

Vaarallista hommaa tuo puiden kaato.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2009 - 17:03

Viime kesänä tontiltamme poistettiin iso koivu, 2 haarainen oli ja märäntynyt toinen haara, ammattimiehet sen asian hoiti , oli sähköjohtoja ja puhelinjohtoja siinä lähellä , katu suljettiin siksi aikaa ja varovaisesti miehen sen katkoivat, oli nosturiauto ja kuorma-auto johon suoraan pudottivat sahaamansa rungot n. metrin paloina. Koko koivu oli aivan mätä, ei montaa syysmyrskyä olisi kestänyt ja olisi paljon vahinkoa tehnyt.Kaupungilta piti lupa hakea ja meidät velvoitettiin uusi puu istuttamaan, tarkastaja kävi oikein paikan päällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 17:05

viime joulun alla kaadoin kuusen ihan pokasahalla ja isäntä raahas sen pihaan autolla ...ei ollut mikään paksu kuusi ja aika rankkaa se oli pokasahalla sahailla ...tai ois voinut olla helpompaakin, jos oisin osannut kunnolla moista vehjettä käyttää , oli kaupunki-immeisen eka kerta ..nykyisen maaseutu immeisen... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.09.2009 - 17:47

Enpä ole tainnut koskaan kaataa puuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 18:40

Metsätöitä tehdessä on tullut kaadettua puu jos toinenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 18:42

Ihan omin käsin ja voimin taitaa suurin kaatamani puu olla anopin ikivanha pihakoivu, ei kädet ympäri yletyyneet siitä koivustakaan. Vanhana ja lahotaudin vaivaaman alkoi olla uhka talolle.

- sellainen päivän urakka ennenkuin piha oli taas siisti -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.09.2009 - 19:05

En ole isoja puita katkonut. Vain vesakkoa raivannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 19:14

Vähän toisella kymmenellä ollessani isäukon kaverina jouduin justeerilla "metsän kukkia" vetämään nurin. Isäni ei tarvinnut kaveria pikkupuita kaatamaan. Leivän sävin oli siellä savotoissa, siinä syy.
Sieltä imin opin ettei myöhemminkään konesahakaudella ole tullut puuta vastaan joka tarpeen vaatiessa ei kaatuisi.
Isommat kaatuu mitä "motojen leukoihin" mahtuu, sillä heiltä jää pystyyn puut joihin leuat ei riitä.
www.deere.com/fi_FI/equipmen.../h290.html
www.ponsse.com/suomi/index.php

Nyt en enää ihan joka pyyntöön lähde mukaan, täytyy sen verran harrastaa ikärasismia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 19:37

Talvisin tulee polttopuut kaadettua. Yhtenä talvena kaadoimme lautatavarat kakkosasunnnon verhoukseen,ku siinä oli kovalevyt seinällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.09.2009 - 20:18

En suoranaisesti ole kaatanut, mutta mukana kaatohommissa olen ollut mökillä lämmityspuita tehdessä. Viimeksi autoin kaatamaan huonokuntoisen vaahteran pihaltamme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 20:40

Kyllä se on joulukuusi mikä on tullut kaadettua..ja raahannut kotia..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 21:07

Joulukuusen olen sahannut ihan itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 00:17

Aikoinaan tielinjausta vedettäessä tuli kaadettua paljonkin isoja kuusia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 05:45

Kaatohommissa mukana. Itse pätkinyt runkoja ja halkaissut pöllejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 08:39

Olenpa hyvinkin eli omassa metsässä ehkä jotain 10 v sitten kaadettiin puita, en ollut yksin vaan mieheni kanssa, molemmat yhtä kokemattomia "metsätöissä". Naapuri auttoi eli neuvoi pikkasen. Oli oikeastaan ihan mukavaa hommaa, näkee konkreettisesti työnsä jäljen.
Oli sekä isoja puita että vähän pienempiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2009 - 02:31

Olen ollut isän kanssa ropsimetsässä sahan kanssa hommissa. Kuuluu koulutukseen. Metsä oli vajaatuottoista sekametsää josta sahasimme kaikki nurin. Paksummat koivut ja kaikki väärät menivät polttopuiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.09.2009 - 23:57

Polttopuuksi Kangaslammilla vuonna 2005.
Sillä tuli saunaan ja sähköttömään tupaan lämpöä.