hei kissuli immeiset ... mitä voisin meitin punapää onnille antaa, et ei sen turkki menis takkuun ja ......

ja ottollakin on hieman hilsettä... joten saakos kisuleille antaa esim.kalamaksaöljyä , sitä apteekin suurta herkkua, jota sikakaan ei nielis kirkumati .. vai mikä ois hyvä konsti...?

Avainsanat: kissan turkki takkuinen ja hilseinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.09.2009 - 00:59

bioteekin kalaöljy kapselit on hyviä sekoitettuna ruokaan, siis saksilla kapseli rikki ja neste ruokaan, mutta ei se yksistään estä takkujen muodostumista vaan säännöllinen harjaus sen estää. eli kokemuksella: pidä harja aina siinä lähettyvillä esim olkkarin pöydällä ja harjaile joka päivä tai aina silloin kun kissa on lähettyvillä.

Kysyjän kommentti

nyt on onni poika antanut harjatakin hieman , kun takut lääkäri leikkas tai hoitaja ja eivät satu , muutaman kerran olen päivässä hänt harjannut, mutta vatsan alta kait kutisee, kun käy käteeni kiinni .. no ehkä tottuu vielä, kun pikku hiljaa harjoitellaan.. ei kyl kauaa anna harjata, kun pomppii käpälämäkeen.. :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2009 - 16:48

Miun Tiltulta hilse hävisi kun syötin tonnikalaa öljyssä. Ensin kokeilin laittaa ruokaan kalanmaksaöljyä, mutta ei Tiltulle maistunut moinen makuelämys . . . jätti ruokansa syömättä ja tuli vain kihnuttamaan jalan juureen ja pyytämään parempaa =)
Tiltun takut pysyvät poissa kun kerran päivään harjaan tai kampaan turkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 16:54

Kyllä voisit antaa sitä kalamaksaöljyä tai ihan ruokaöljyä,en tiedä auttaako turkin takkuuntumiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 20:50

Olen kanssa kuullut..että voisi laittaa ruuan sekaan ruokaöljyä..pitää kissan turkin killtävänä..mutta en tiedä vaikuttaako takkuihin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 21:09

Minä meidän Viivi kissaa harjailen ja selvittelen takkuja sekä ihmettelen mistä niitä kokoajan tulee lisää. No vois kyllä ollakin hyvää laittaa vaikka öljyä ruokaan vaikka on kissoille kalasäilykkeitä missä on lisänä öljyä jos kokeilis sitä syöttää jos turkista takut lähtis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 16:48

Kissat ovat tosi tarkkoja öljyn kanssa,ne haistaa kaikki oliivin tyyliset ,välittömästi ja ainakin mun Tarmo peitti yrityksetkin lisätä oliiviöljyä,mutta matildan vinkki öljytonnikalasta on toimiva.Kerran oli iltamien jälkeen jäänyt tonnikalasalaattikulho pesemättä :-O,heräsin aamulla kamalaan kolinaan keittiöstä käsin ja Tarmo nuoli isoa kulhoa puhtaaksi,salaattiottimet vain kolisivat laidoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 21:09

Apteekista voi ostaa sellaista muistaakseni Eforion-öljyä. Aikanaan annoin molemmille, koiralle ja kissalle.Muista harjata päivittäin.