Onko meillä vielä ns herrainpelko työpaikalla?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.09.2009 - 19:52

Kyllä vaan taitaa olla "herran pelko" - rennompaa on monasti kun pomo on poissa. Niinhän sitä sanotaan että "Hiiret hyppii pöydillä kun kissa on poissa"

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.09.2009 - 11:25

Ei taatusti ole. Olen tässä työpöytäni äärellä itseni herra.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 13:34

kait niitä vielä sellaisiakin työpaikkoja löytyy joissa nöyränä perässä kontataan ja nuoleskellaa (kuulopuheita), onnekseni ei ole tarvinnut sellaisissa aikaani viettää vaan ollaan niin kavereita tiimeissä että välillä melkein epäillyttää ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.09.2009 - 14:14

Kyllä sellaisia paikkoja vielä on. Varsinkin ikäloppujen johtamat firmat, ja sitten nämä nuorten koltiaisten johtamat firmat. Vanhat elävät menneisyydessä ja nuoret ovat koppavia kun ovat johtoasemaan päässeet. Tottahan heitä pelätään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 16:07

Kai se on pakko olla, kun oma työpaikka on kysymyksessä. Työpaikat ovat tiskin alla nykyään, joten siivosti on oltava, jos sen mielii pitää. Oli sitten herrainpelkoa tai ei. Omalla kohdallani sellainen on jo onnellisesti ohi, sitäpaitsi olinkin virassa, jossa ainoastaan vakava virkavirhe olisi ollut syy viraltapanoon. Ja sellaisia en kovin paljon ehtinyt tehdä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 21:12

Herran pelko on viisauden alku, sanotaan sanassakin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.09.2009 - 10:56

Kyllähän se on selvä että määrättyjä pelisääntöjä on noudatettava eikä siitä haittaa ole. Jos vaikka innostuu haukkumaan pomon pataluhaksi, se kyllä on "edestä löytymässä".
Mutta olen sitä meiltä että voi lausua mielipiteitä asioista kunhan sävy on rakentava. Suomalaiset ovat usein aivan liian arkoja kertomaan ajatuksistaan. Vasta kokouksen jälkeen joku saattaa alkaa sanomaan että "näinhän sen pitäisi olla". Siihen on pakko sanoa että sanot tuon liian myöhään.

Ns. nuoleskelu taas on inhottavaa ja alentavaa. Itse en siihen edes pystyisi.