Keksijä Charles Redheffer väitti vuonna 1812 keksineensä ikiliikkujan, joka ei tarvinnut ulkopuolista energiaa. Hän esitteli laitettaan Philadelphiassa suurelle yleisölle, tietenkin yhden dollarin pääsymaksua vastaan. Tarinan mukaan ikiliikkujan synnytti todellisuudessa seinän takana piilossa ollut vanha mies, joka sai aikaan liikkeen vääntämällä kampea yhdellä kädellä. Toisella kädellä hän söi leipää. Kun keksijän valhe paljastui Philadelphiassa, hän siirsi näyttelytoimintansa New Yorkiin, missä huijaus ei ollut vielä ehtinyt uutisiin.

Alla oleva selventää hiukan mistä siinä oli itseasiassa kyse:
www.evolutiondebate.info/Cal...nHobbs.jpg

Kysyjän kommentti

En ymmärtänyt, miten matikka liittyy siihen leivänsyöjään, mutta en osaa tehdä ikiliikkujaakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.09.2009 - 02:44

Ikiliikkujan keksijöitä riitää hamaan loppuun asti. Käytännössä mahdoton.Ajatusleikit virkistävät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.09.2009 - 07:26

Viritys se oli tuokin. Mihinköhän kaveri tuota aikoo hyödyntää ettei menisi keksintö hukkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 07:46

Tossakin vissiin rakennettiin ikiliikkujaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 08:04

uni joka ei koskaan toteudu

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 24.09.2009 - 13:33

eipä tule olemaan mahdollista ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.09.2009 - 13:53

Tuon härvelin tarkoitusta en kyllä tajunnut, mutta ei kai se ollut tarkoituskaan. Mikä lie mitään tekemätön vekotin. Jos se jatkaa pyörimistään hamaan loppuun asti, niin ikiliikkuja se sitten on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 14:03

Arvasinhan, että joku vielä sen keksii ! Energiaa on, ja se on otettu käyttöön, nyt vain kaikki kyytiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 15:10

ei siinä kukaan ole ikinä onnistunut eikä tuskin tule onnistumaankaan