Käytätkö muistisääntöjä?

Avainsanat: muistaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2009 - 19:13

Kyllä käytän. Esim. Venäjän lipun värit muistan kun käytän sanaa valkosipuli. Siinä on värit järjestyksessä va - si - pu. Otankin usein sanojen ekan kirjaimen jos pitää muistaa jotain sanaryhmiä ja teen niistä lyhyen sanan. Jotenkin sanan tai esim. ihmisen nimen muistaminen on helpompaa kun ensimmäinen kirjain on tiedossa. Samoin teen kauppalistan kanssa jos en kirjoita sitä muistiin. Otan alkukirjaimet ja haahuilen sitten kaupassa sanan kanssa hakemassa kaikkea mahdollista m-kirjaimella alkavaa (maitoa, mehua, mustikoita, mansikoita, mandariineja...). Mutta kyllä se toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2009 - 18:48

Yritän ainakin. Näppäimissä paikat jäävät mieleen, osoitteissa jotkut muut mielikuvat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:53

muutamia on käytössä,
esimerkiksi numerosarjojen muodostama geometrinen kuvio näppäimistöllä pysyy hyvin mielessäni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 19:14

Kyllä on käytössä varsinkin yrityksissä toimiessani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2009 - 19:27

En ole käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 20:13

En ole muistanut käyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 21:08

No tietyt tunnusluvut ovat helpompia sanoa näppäimien avulla.
Erään puhelinnumeron muistin automallista ja pelinumerosta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.09.2009 - 21:32

En käytä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 21:42

joo jossain asioissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 23:27

Jos en muista jonkin ihmisen nimeä käyn aakkosia mielessäni ja kun ensimmäinen alkukirjain tulee kohdalle muistan nimenkin.Toimii myös paikan nimissä yms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 02:49

Kyll maar

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 10:02

Kyllä käytän, monenlaisia. Numerosarjoista pyrin tekemään mielekkäitä lauseita . Tässä esimerkki: 662156 = pikkupiru voitti ventissä yleislakkovuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 10:28

No ei kovin usein tule käytettyä.