Mitä teen kun kylppärin lattia on epätasainen ja pesukone pomppii kuin jänis? Ei tullut katsottua lattiaa ennen ostoa.Keneen yht.

Millä estän pomppimisen?

Avainsanat: lattia tasaisuus pesukone lattia tasaisuus pesukone

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2009 - 19:11

Onko siis koko kylppärin lattian aivan epätasainen vai onko kyseessä vain normaalit määräysten mukaiset kaadot? Jos lattia kauttaaltaan epätasainen, ota yhteys asunnon myyjään.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksesta. Vastauksesi oli asiallinen ja huomioit kysymyksen kokonaisvaltaisesti, et-
kä vain toteamalla säädä tassuja. Mukavaa syksyä!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2009 - 17:21

Meidän pesukoneessa on säädettävät tassut kulmissa joilla sen saa pomppimattomasi.
Jos märkientilojen lattioissa ei olisi kallistuksia niin sanomista tulisi siitäkin kun vesi makaisi lattioilla?.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 17:22

Useimmissa pesuhuoneissa on lattiassa kaato.
Leikkaa vaikka auton kumimatosta palasia ja aseta niillä kone vaakasuoraan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 17:23

kylppärin lattia on yleensä kalteva johonkin suuntaa (jotta vedet valuisivat latiakaivoon), pesukoneen jalat ovat yleensä säädettäviä jotta saat koneen suoraan, ellei säätöä ole tehty huolellisesti, siitä tosiaan tulee kengurukone

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:06

minulla on pesukoneessa ainoastaan toisella puolella säätö tassut, juuri väärällä puolella koska kone ei mahdu toisin päin joten ratkaisin ongelman tunkemalla alle muovista väsätyn palan kiilaksi

Lisätty: 23.09.2009 - 18:09

ja olisin kyllä enemmän huolissani jos se kylppärin lattia olis tasainen

Lisätty: 24.09.2009 - 12:49

minulla ei kyllä ole säätöjalkoja kuin kahdessa kulmassa ja hyvin on yksi kiila yhdessä kulmassa kestänyt. voisin tietenkin laittaa pesukoneeni toiseen asentoon mutta en mahtuisi kulkemaan kylpyhuoneeseeni

Lisätty: 24.09.2009 - 12:52

tai sitten ne 2 muuta säätöjalkaa ovat lähteneet kävelemään jonnekkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 23.09.2009 - 18:21

Kaikkien kylppärien lattiat ovat kaltevat viemärikaivon suuntaan. Säädä ne koneen jalat, tai laita jotain kiilaa alle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:31

Pesukoneessa on neljä säädettävää jalkaa, yleensä pesukoneen tuova laittaa pesukoneen vaateriin vatupasin kanssa. Silloin ei pompi. Ei tarvitse mitään kiiloja koneen alle, ei ne kestä siellä.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:37

Johan pomppas! Säädä pesukoneen jalkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 20:57

Noin kymmenessä asunnossa olen asunut ja kaikkien suihkutilassa on ollut kaltevuutta, pakollinen asia ihan jo lain puolesta. Säädä pohjassa olevat tassut niin että ei heilu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.09.2009 - 21:34

minulla sellaiset tarrakangas systeemit alla että on tasapainossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 22:16

Rakenna koneesi alle puusta kehikko, joka on vaakatasossa. Eipä enää koneesi keiku ja vaella kylpyhuoneessasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 23:32

Jaa,joku taisi mainitakakin,että koneessa on säädettävät jalat...;=)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 08:54

laki säätää että kostean tilan lattia on oltava kalteva, ettei vesi jää lillumaan lattialle ja mene sitä kautta seinärakenteisiin.