Millä saa pinttyneen lian juomalaseista? Etikalla ei lähde. Tarvitaan tosi kovaa kamaa. Onko vinkkejä?

Vuosien saatossa astianpesukoneessa pestyt lasit ovat valoa vastaan katsottuna todella likaisia. Pinttynyttä likaa. Hävettää laittaa vieraille pöytään. Etikalla olen yrittänyt mutta ei lähde. Ei lähde käsinpesulla eikä koneella. Onko mitään tosi kovaa kamaa tidossa kellään vai onko heitettävä pois? Ei kai?

Avainsanat: pesuaine

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2009 - 13:48

Harmaaksi pinttynyttä lasia ei valitettavasti saa enää uuden veroiseksi.
Tästä oli juttu Iittalan tai jonkun muun lasitehtaan sivuilla.

Lähteet:
Ulkomuisti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.09.2009 - 14:05

Harmaantuvat noissa tiskikoneissa hyvin pian. Eikä niitä saa enää kirkkaiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 14:36

Kyllä ne melkoisen kirkkaiksi saa kun tekee ruokasoodasta ja vedestä sopivan tahnan niin kyllä kirkastuu kun vähän hankaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2009 - 14:55

Osta kaupasta Ihmesieni ja kokeile sillä. Jos et saa tulosta laseissa, niin ainakin voit käyttää sitä muuhun puhdistamiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 15:48

Kokeile kristallisoodaa,sitä saa rautakaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.09.2009 - 16:03

Ihmesientä minäkin suosittelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 16:04

pyykinpesuaine on ihme kamaa, sil lähtee mitä vaan. Koeta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 16:19

Jätä joksikin aikaa likoamaan konetiskiaineeseen. Sillä on aikamoiset tehot , kun se saa vaikuttaa pidemmän aikaa. Käsittelen sillä työpöydät valkoisiksi ja palaneet kattilat. On kova myrkky.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 17:31

ainoa varma (ja järkevä konsti) on että pistät lasit kierrätysroskiin ja käyt ostamassa uudet,

hyvän näköisiä juomalaseja saa ihan kohtuu hintaan, ei tarvitse tuskailla päivätolkulla, eikä levitellä ympäriinsä kaikenlaisia myrkkyjä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:12

ainut kova kama pesuaine on varmaa sellasta jossa on 99,9% GBL

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:42

Pyykinpesuaine on aika stydiä kamaa tuohon hommaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:52

Miepä tiijän, osta rautakaupasta litran pullo maalarin puhdistusaine, takaan että lasisi puhdistuu, mutta lue käyttöohje kunnolla.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 20:54

Vettä tilkka pohjalle ja ruokasoodaa päälle, sitten vaan hankaa sormella ja taas kiiltää.
Sama keino teen ja kahvin tummentamille posliinikupeille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.09.2009 - 09:02

Ruokasooda on aika hyvä puhdistusaine, sillä voi yrittää puhdistaa. Jotkut puhdistusaineet sisältävät ruokasoodaa joten se jo todistaa jotain sen ominaisuudesta.