Meillä on Navikaattori joka on nyt Pohjanmaan murteela. Kuulostaa hauskalta kuunnella sitä opastusta.Onko teillä näin?

Lisätty: 23.09.2009 - 11:45

Joo mutta meidän isäntä on sen laittanut silleen että se puhuu murretta. Sen saa säädettyä erille murteellekin.

Avainsanat: navikaattori pohjanmaan murteella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.09.2009 - 18:57

Ään on tärkee navikaattoris. Pyssyy herreil ja ohjeet on kiva kuunnel. Mihi mie mänisin ilman ohjeit?

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle parhaasta vastauksesta. Joo totta pitää ääni olla et minne se opastaa jos vaikka menee tampereelle tai jonnekkin muualle missä ei ole käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2009 - 11:42

Meidän navigaattorit puhuvat kyllä suomea, ei mitään murretta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.09.2009 - 12:38

Ihan tavallinen navigaattori on meillä ja tavalliset äänet

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.09.2009 - 14:50

Minun navitäti juttelee ihan kirjakielellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 16:05

jee jee, sellaasen määki huoliisi, omaa murrettani ymmärtääsinki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:29

laitan äänet aina pois

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:40

vientää Lontoon murretta ilman savolaista korostusta (en yleensä käytä ääniä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:42

Autoni vanha sellainen puhuu Oxfordin englantia, on hauskaa opetella ääntämistä sen perässä. Irooitettava puhuu selkeää suomea, ei ole muita murteita, kuin tuo nuorison käyttämä ylöspäin nouseva lauseen loppu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 20:21

Meillä ei ole navikaattoria,kartturina toimin minä karjalan murteella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 21:12

En tarvitse suomessa liikkuessani apua joka risteyksessä.
Perille on aina löydetty ilman tuotakin, joten ei murretta eikä vielä rasittavampaa slangia tule nyt eikä tulevaisuudessakaan kojelaudasta.