Paljonko sitä ylinopeutta oikein saa ajaa?

www.iltasanomat.fi/uutiset/k...id=1733196
Miksi tietoa pihdataan ensi torstaihin asti?
Mikä olisi sopiva määrä rikkoa lakia rankaisematta?
www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=732467
Mikä estää käyttämästä näitä liikenteenvalvontaan? Tiehallinto voisi myydä palveluja poliisille ja kumpikin saisi tuloja ja liikenneturvallisuus paranisi. Tekniikka on ollut valmiina ja käytössä vuosia.

Lisätty: 25.09.2009 - 03:06

Nyt se sitten julkistettiin.
Neljänkympin alueella saa ajaa viittäkymppiä, satasen alueella sataakymmentä jne.
Saan siis ajaa kovempaa, kuin tähän asti olen luullut, kymmenen prosenttia yli merkin näyttämän.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 23.09.2009 - 14:42

En ainakaan tuosta lehtijutusta sitä selville saanut. Mielestäni yli 10 km tunnissa menevältä ylitykseltä voisi rikesanon antaa. Ohituskaistoilla ei pääse ohi ilman reilua ylinopeutta eikä muutenkaan ohitustilanteissa. (Ohitettava nostaa omaa vauhtiaan.) Mielestäni poliisin pitäisi puuttua myös niihin jotka ajavat alinopeutta ilman perustelltua syytä.

Kysyjän kommentti

Niin se onkin, yhdentoista kilometrin ylinopeudesta saa sakon.
Kuudesta kymmeneen ylinopeutta aiheuttaa huomautuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.09.2009 - 11:11

Minun tietääkseni 5% niin ei tuomita / huomauteta. Mittarin toleranssi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 14:44

ihan hieman saa ajaa.
Kyllä joku toleranssi täytyy olla.

Muuten menee hiusten halkomiseksi .
Ja osa porukasta ajaa jo nyt alinopeutta ,ettei vaan mene yli
esim. kaupungissa; suoratie, hyvä näkyvyys ja keli nopeusrajoitus 40km/h,
osa ajelee 30 -35km/h. Jolloin tuntuu , että rollaatorillakin pääsee kovempaa.
Huom. en tässä puolusta koheltamista, mutta joskus nopeusrajoitus on jo alhainen
ja jos pitää pelätä ,ettei mene yhtään yli , silloin alinopeudet lisääntyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 15:53

saahan sitä ajaa niin lujaa kuin haluaa,mutta kortti menöö helposti hyllylle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 17:27

Formel 1 set ajaa varikolla alle sen rajoituken muuten tuloo 10 tuhansien eurojen sakot.
(Sama se pitäisi olla muuallakin)

Suomi on valvontasysteemien luvattu maa ja tyhmä kansa maksaa mukisematta mm tielaitoksen valvontakamerat polttoaine ym veroissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:26

mä oon aina luullut että se on 10% eli 80 alueella sais ajaa 88.. mut ei se kai ookkaan nniin.. mä ainakin ajan niin paljon ku huvittaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:43

0-toleranssi olisi ihan paikallaan,
ihan päätöntä menoa ollut taas koko kesän ainakin etelä-Suomen teillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 18:54

Eihän sitä saisi ajaa ollenkaan, mutta sellaista sattuu koko ajan, kun ei ole tuota vakionopeudensäädintä. Tuskin sitäkään käyttäisin, vaikka autossani sellainen olisikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 19:06

Niin paljon kun persaus kestää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.09.2009 - 20:31

Ylinopeutta ei saa ajaa.