Miksi napajää sulaa?

vedenpaisumus

Avainsanat: tropiikkiko suomeen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.07.2008 - 15:40

Napajää sulaa, koska merivesi lämpenee ilmaston muutoksen seurauksena. Ilmaston muutos johtuu hiilidioksidin lisääntymisestä ilmakehässä. Toisten lähteiden mukaan hiilidioksidin määrän suuri lisääntyminen johtuu ihmisistä, mutta toisten lähteiden mukaan ilmaston lämpeneminen ja hiilidioksidin lisääntyminen johtuu auringosta. Auringossa tapahtuvat purkaukset lähettävät maahan enemmän lämpösäteilyä minkä ansiosta merivesi lämpenee. Lämmetessään merivedestä vapautuu hiilidioksidia joka on sitoutunut siihen sen kylmetessä. Suurin osa maapallosta on merta, joten jo tämä itsessään lämmittää maapalloa ja vapautuva hiilidioksidi vain lisää ilmaston muutosta. En tietysti kiellä, etteikö ihmisillä olisi murto-osan vaikutusta hiilidioksidin määrään.

Lähteet:
omasta muistista, seurannut dokumentteja

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.07.2008 - 14:23

Ihan vaan sen takia että tyhmät ihmiset kulkevat parin kilsan matkoja aina autolla ja saastuttavat maapallon kokonaan muutenkin!!!

Eläköön, julkinen liikenne ja pyörät!

xP

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2008 - 20:20

Juuri tämän napajäätikköjen sulamisen johdosta Suomeen ei sitä tropiikkia ole koskaan odotettavissa, koska nämä sulavat vedet mahdollisesti muuttavat myös merivirtojen kulkua. Silloin Suomenkin ilmastoon lämmittävästi vaikuttava Golf-virtakin muuttuisi, ja täällä ilmasto vain viilenisi.

Joten julkistaliikennettä ja pyöriä vaan alle, jätteet kierrätykseen, sähköä säästämään jne. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2008 - 10:16

Ilmeisesti kyse on ilmastonmuutoksesta,ns.kasvihuoneilmiö.