Auttaako akupunktio hoito verenpaineen laskuun?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.09.2009 - 17:37

Akupunktiohoito saattaa alentaa verenpainetta.Vaikutus kuitenkin lakkaa hoidon loputtua.

Lähteet:
Tohtori.fi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.09.2009 - 17:21

Uskon akupunktioon, ja se voi auttaa moneen vaivaan. Verernpaineen nousukin voi johtua mitä ihmeellisimmistä seikoista, joten kokeilisin kyllä akupunktiotakin sen alentamiseksi. Haittavaikutukset ovat varmasti pienemmät kuin lääkkeillä aleenetun verenpaineen hoidon kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 17:27

Ei minkäänlainen hoito mitä lääkkeillä ei voi parantaa , ole kenenkään edun mukaista, voi se parantaa tai olla parantamatta. Mene kertomaan jollekin lääkeyhtiölle jos akupunktiolla saat verenpaineesi alas , taatusti on epäily että alentui se jo siitä että huomioit sen paineen kohonneen.Ja olet muuttanut elämääsi jotenkin. oliko se muna vai kana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.09.2009 - 17:35

En usko sen auttavan. Mutta olenkin pessimisti kaiken tuollaisen suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.09.2009 - 17:54

Uskoisin, että vähän se ainakin auttaa. Varma en ole, enkä ole itse kokeillut, mutta kai siitä JOTAIN hyötyä/apua on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.09.2009 - 19:24

Jos hetkellisesti alentaakin, niin en usko että vaikutus on pysyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.09.2009 - 15:45

sitää liikaa verenpainettakin voi olla niin monesta syystä, eikä jollakin neulan tökkäsyllä voi olla niin yleisparantavaa vaikutusta että kaikki hoituis, ehkä jossain tapauksessa helpottaa

- itselläni paineet kyllä nousis jos ruvettas pistelemään -